< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Lisa Dewulf
- Disciplines:Onderwijskunde niet elders geclassificeerd, Curriculum en pedagogische theorie en ontwikkeling
Affiliaties
- Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2011 → Heden
Publicaties
1 - 10 van 17
- ICT-skills of Flemish young adults according to PIAAC : the role of formal and non-formal education(2023)
Auteurs: Lisa Dewulf, Lisse Van Nieuwenhove, Fien De Smedt, Bram De Wever
Pagina's: 431 - 431 - Quality of teaching in segregated low SES classes : a mixed-methods study(2022)
Auteurs: Lisa Dewulf, Mieke Van Houtte
Pagina's: 103 - 126 - Examining reading comprehension in disadvantaged segregated classes : the role of class composition, teacher trust, and teaching learning strategies(2022)
Auteurs: Lisa Dewulf, Mieke Van Houtte
Pagina's: 686 - 706 - De wisselwerking tussen de klassamenstelling, de kwaliteit van de leerkracht en de schoolresultaten in Vlaamse concentratiescholen(2019)
Auteurs: Lisa Dewulf, Mieke Van Houtte
Pagina's: 12 - 14 - Teacher beliefs and teaching quality in segregated primary school classes : a study into the effects on students’ language achievement(2019)
Auteurs: Lisa Dewulf
Aantal pagina's: 1 - Interpersonal citizenship skills of primary school students : the role of class composition(2019)
Auteurs: Lisa De Schaepmeester, Lisa Dewulf, Koen Aesaert, Eveline Gutzwiller-Helfenfinger, Hermann Josef Abs, Paulena Müller
Pagina's: 119 - 136 - Reading and listening progress in segregated primary schools : does ethnic and socioeconomic classroom composition matter?(2017)
Auteurs: Lisa Dewulf, Mieke Van Houtte
Pagina's: 931 - 951 - The role of teacher trust in segregated elementary schools : a multilevel repeated measures examination(2017)
Auteurs: Lisa Dewulf, Mieke Van Houtte
Pagina's: 259 - 275 - Leerwinst in sociaal-etnisch gesegregeerde basisscholen: begrijpend lezen, luisteren & rekenen(2016)
Auteurs: Lisa Dewulf, Mieke Van Houtte
Aantal pagina's: 1 - Reading and listening comprehension in socially and ethnically segregated elementary schools: the role of class compositional characteristics.(2016)
Auteurs: Lisa Dewulf, Mieke Van Houtte
Aantal pagina's: 1