< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Maribel Montero Perez
- Trefwoorden (Ghent University):Taaldidactiek, Vreemdetaalverwerving, Taalbeleid, meertaligheid, Vreemdetalenonderwijs
- Disciplines (Ghent University):Taaldidactiek, Taalverwerving, Tweede taalverwerving, Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Taalcurriculum en -pedagogiek
- Disciplines (KU Leuven):Theorie en methodologie in de filosofie, Filosofie, Andere filosofie, ethiek en religiestudies niet elders geclassificeerd
- Zie ook: Maribel Montero Perez (Universiteit Gent)
Affiliaties
- Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 aug 2020 → Heden - Faculteit Letteren, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → 31 aug 2020 - Onderzoeksgroep Comparatieve, Historische en Toegepaste Taalkunde, Campus Kulak Kortrijk (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 nov 2013 → 31 aug 2020 - Onderzoekseenheid Taalkunde, Campus Kulak Kortrijk (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 feb 2008 → 31 dec 2008
Projecten
1 - 5 of 5
- What you see is what you get? Het gebruik en effectiviteit van multimodale input voor tweede taalverwervingVanaf1 okt 2016 → 18 dec 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De rol van input- en outputactiviteiten op woordenschatverwerving en woordenschatgebruikVanaf16 aug 2016 → 10 dec 2021Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Brain of words. De impact van een vorm- of betekenisgerichte aanpak op woordenschatverwerving in een vreemde taal, gemeten met gedragsmatige en neurocognitieve indicesVanaf26 feb 2016 → 10 jun 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De impact van een vorm- of betekenisgerichte aanpak op woordenschatverwerving in een vreemde taal: Een gedragsmatige en neurologische studie.Vanaf1 jan 2016 → 31 dec 2019Financiering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Verrijking van audiovisuele input om diepte van woordenschatkennis bij tweedetaalleerders te stimuleren.Vanaf1 okt 2014 → 30 sep 2018Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 35
- An empirical investigation into the acquisition and processing of L2 formulaic sequences in meaningful input(2022)
Auteurs: Eva Puimège, Elke Peters, Maribel Montero Perez
- When input meets output? Empirical investigations into the impact of input and output tasks on L2 vocabulary acquisition and use(2021)
Auteurs: Phuong Thao Duong, Elke Peters, Piet Desmet, Maribel Montero Perez
- Combining explicit and sensitive indices for measuring L2 vocabulary learning through contextualized input and word-focused instruction(2021)
Auteurs: Bert Vandenberghe, Maribel Montero Perez, Bert Reynvoet, Piet Desmet
Pagina's: 1009 - 1039 - Differential effects of input-based and output-based tasks on L2 vocabulary learning(2021)
Auteurs: Phuong Thao Duong, Maribel Montero Perez, Piet Desmet, Elke Peters
Pagina's: 120 - 144 - What you see is what you get? Use and effectiveness of multimodal input for second language learning(2020)
Auteurs: Isabeau Fievez, Piet Desmet, Frederik Cornillie, Maribel Montero Perez
- Vocabulary Learning Through Viewing Captioned or Subtitled Videos and the Role of Learner- and Word-related Factors(2020)
Auteurs: Isabeau Fievez, Maribel Montero Perez, Frederik Cornillie, Piet Desmet
Pagina's: 233 - 253 - Incidental vocabulary learning through viewing video: the role of vocabulary knowledge and working memory(2020)
Auteurs: Maribel Montero Perez
Pagina's: 749 - 773 - MULTIMODAL INPUT IN SLA RESEARCH(2020)
Auteurs: Maribel Montero Perez
Pagina's: 653 - 663 - Brain of words. The impact of form- and meaning-focused instruction on L2 lexical acquisition as measured by behavioral and neurocognitive indices(2020)
Auteurs: Bert Vandenberghe, Piet Desmet, Maribel Montero Perez, Bert Reynvoet
- The role of Event-Related Potentials (ERPs) as sensitive measures in L2 vocabulary acquisition research(2019)
Auteurs: Bert Vandenberghe, Maribel Montero Perez, Bert Reynvoet, Piet Desmet
Pagina's: 35 - 45