Onderzoeker
Maribel Montero Perez
- Trefwoorden (Ghent University):Taaldidactiek, Vreemdetaalverwerving, Taalbeleid, meertaligheid, Vreemdetalenonderwijs
- Disciplines (Ghent University):Taaldidactiek, Taalverwerving, Tweede taalverwerving, Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Taalcurriculum en -pedagogiek
- Disciplines (KU Leuven):Theorie en methodologie in de filosofie, Filosofie, Andere filosofie, ethiek en religiestudies niet elders geclassificeerd
- Zie ook: Maribel Montero Perez (KU Leuven)
Affiliaties
- Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 aug 2020 → Heden - Faculteit Letteren, Campus Kulak Kortrijk (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → 31 aug 2020 - Onderzoeksgroep Comparatieve, Historische en Toegepaste Taalkunde, Campus Kulak Kortrijk (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 nov 2013 → 31 aug 2020 - Onderzoekseenheid Taalkunde, Campus Kulak Kortrijk (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 feb 2008 → 31 dec 2008
Projecten
1 - 6 of 6
- Interactief voorlezen in meertalige contexten: Het functioneel gebruik van T1 voor woordenschatontwikkeling in T2Vanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Een onderzoek naar het effect van een blended professionaliseringsprogramma op TAalstimulerende COmpetentieS van kleuterleerkrachten (TACOS)Vanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Vreemdetalenonderwijs en taalvaardigheid: de rol van klaspraktijk en leerderkenmerkenVanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- E-course meertaligheid en lerenVanaf15 okt 2021 → 14 okt 2022Financiering: ESF
- Conceptualiseren, ontwikkelen en valideren van een professionaliseringstool evaluatieVanaf1 jun 2021 → 31 mei 2023Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Steunpunt Ontwikkeling van gestandaardiseerde, genormeerde en gevalideerde net- en koepeloverschrijdende toetsen in Vlaanderen 2020-2025 (Steunpunt Toetsen)Vanaf15 dec 2020 → 14 dec 2021Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
Publicaties
1 - 10 van 43
- The effects of typographic enhancement on L2 collocation processing and learning from reading : an eye-tracking study(2024)
Auteurs: Eva Puimège, Maribel Montero Perez, Elke Peters
Pagina's: 88 - 110 - How do learners use a CALL environment? An eye-tracking study(2023)
Auteurs: Isabeau Fievez, Maribel Montero Perez, Frederik Cornillie, Piet Desmet
Pagina's: 1 - 22 - A process-based perspective on the effects of machine translation on L2 writing(2023)
Auteurs: Margot Fonteyne, Joke Daems, Maribel Montero Perez, Lieve Macken, Branislav Bédi, Yazdan Choubsaz, Kolbrún Friðriksdóttir, Ana Gimeno-Sanz, Súsanna Björg Vilhjálmsdóttir, Sofiya Zahova
Pagina's: 13 - 18 - Promoting incidental vocabulary learning through watching a French Netflix series with glossed captions(2023)
Auteurs: Isabeau Fievez, Maribel Montero Perez, Frederik Cornillie, Piet Desmet
Pagina's: 26 - 51 - Promoting L2 acquisition of multiword units through textually enhanced audiovisual input : an eye-tracking study(2023)
Auteurs: Eva Puimège, Maribel Montero Perez, Elke Peters
Pagina's: 471 - 492 - The impact of input, input repetition, and task repetition on L2 lexical use and fluency in speaking(2023)
Auteurs: Phuong-Thao Duong, Maribel Montero Perez, Long Quoc Nguyen, Piet Desmet, Elke Peters
Pagina's: 101 - 124 - Building vocabulary bridges : exploring pre-service primary school teachers’ dispositions on L2 vocabulary instruction for emergent bilinguals through interactive book reading(2023)
Auteurs: Eline Decraene, Silke Vanparys, Maribel Montero Perez, Hilde Van Keer
- Man and machine : match made in heaven? (status: 'It’s complicated…') : exploring Dutch Automated Essay Scoring for young learners' written output(2023)
Auteurs: Geert De Meyer, Fauve De Backer, Orphée De Clercq, Maribel Montero Perez
Aantal pagina's: 1 - Effects of captioned video on L2 speech perception in intermediate L2 learners of Spanish(2022)
Auteurs: Maribel Montero Perez, Ellen Simon, Patrick Goethals, Anastasia Pattemore
Aantal pagina's: 1 - The lexical demands of English and French L2 textbooks : a cross-lingual corpus study(2022)
Auteurs: Amaury Van Parys, Vanessa De Wilde, Lieve Macken, Maribel Montero Perez
Pagina's: 19 - 20