< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Marjolein Wilke
- Disciplines:Didactiek van schoolvakken, Geschiedenis niet elders geclassificeerd
Affiliaties
- Onderzoekseenheid Geschiedenis, Leuven (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf20 okt 2020 → Heden - Onderzoekseenheid Geschiedenis (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Specifieke Lerarenopleiding Letteren, Leuven (Section)
Lid
Vanaf1 sep 2016 → 30 sep 2018
Publicaties
1 - 10 van 19
- Exploring differential effects of an intervention on historical inquiry tasks: a qualitative analysis of 12th-grade students’ progress(2023)
Auteurs: Marjolein Wilke, Fien Depaepe, Karel Van Nieuwenhuyse
Pagina's: 1 - 33 - Historisch denken bevorderen in het Vlaamse geschiedenisonderwijs: ontwerp van het lespakket ‘dekolonisatie na 1945’(2023)
Auteurs: Marjolein Wilke, Fien Depaepe, Karel Van Nieuwenhuyse
Pagina's: 28 - 32 - Fostering secondary students’ historical thinking. A design study in Flemish history education.(2023)
Auteurs: Marjolein Wilke, Fien Depaepe, Karel Van Nieuwenhuyse
Pagina's: 1 - 21 - Lesmodules over dekolonisering na 1945(2023)
Auteurs: Marjolein Wilke, Karel Van Nieuwenhuyse
Pagina's: 75 - 151 - Dekolonisering in verleden en heden. Postkoloniale en subalterne perspectieven voor geschiedenisonderwijs.(2023)
Auteurs: Enrico Castro Montes, Idesbald Goddeeris, Magaly Rodriguez Garcia, Karel Van Nieuwenhuyse, Marjolein Wilke
Aantal pagina's: 151 - Historisch denken bevorderen bij leerlingen in het secundair geschiedenisonderwijs: een interventie-onderzoek naar disciplinaire en burgerschapseffecten in Vlaanderen.(2023)
Auteurs: Marjolein Wilke, Fien Depaepe, Karel Van Nieuwenhuyse
Pagina's: 6 - 36 - Historical thinking in upper secondary education. Examination of teachers' beliefs, effective instructional practices and potential civic effects.(2022)
Auteurs: Marjolein Wilke, Karel Van Nieuwenhuyse, Fien Depaepe
- Historisch denken in het geschiedenisonderwijs: een kwalitatief onderzoek naar de relatie tussen opvattingen en praktijken van leraren(2022)
Auteurs: Marjolein Wilke, Fien Depaepe, Karel Van Nieuwenhuyse
Pagina's: 6 - 11 - Fostering historical thinking and democratic citizenship? A cluster randomized controlled intervention study(2022)
Auteurs: Marjolein Wilke, Fien Depaepe, Karel Van Nieuwenhuyse
Pagina's: 102 - 115 - The interplay between historical thinking and epistemological beliefs: A case study with history teachers in Flanders.(2022)
Auteurs: Marjolein Wilke, Fien Depaepe, Karel Van Nieuwenhuyse
Pagina's: 196 - 219