< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Nancy Vansieleghem
- Disciplines:Sociaal werk, Andere sociologie en antropologie, Artistiek ontwerp, Audiovisuele kunst en digitale media, Muziek, Theater en voorstelling, Visuele kunsten
Affiliaties
- Onderzoekseenheid Image, Campus Gent (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 jul 2021 → Heden - Onderzoekseenheid Image (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 mrt 2021 → 30 jun 2021 - Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 sep 2020 → Heden - Faculteit Letteren (Faculteit)
Lid
Vanaf1 jan 2019 → 20 sep 2020 - Geassocieerde Faculteit Kunsten (Faculteit)
Lid
Vanaf1 sep 2014 → 28 feb 2021 - Educatie, Cultuur en Samenleving (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2012 → 31 aug 2014
Projecten
1 - 10 of 14
- Lijnen trekken: Het wetenschappelijk potentieel van visuele verhalen onthullenVanaf1 okt 2024 → HedenFinanciering: BOF - postdoctorale mandaten
- Onderweg naar een Educatie van de Zintuigen: Een Alternatieve pragmatische kijk op STEAMVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Educatieve film als Studie Praktijk: Een Reconceptualisering van Educatie door de Ogen van de CameraVanaf15 dec 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAM (3H230318)Vanaf15 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAMVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Educatieve film als Studiepraktijk: Een Reconceptualisering van Educatie door de Ogen van de CameraVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Fonds Recuperatie Fiscale Vrijstelling, BOF - projecten
- Een grammatica van het schooltoneel. Over het creëren van artistieke beschouwingsruimte binnen theatermaken als wereldgerichte praxis in opleidingen woordkunst-drama van het Vlaamse kunstsecundair onderwijs (KSO).Vanaf1 jan 2022 → 2 jun 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Studio Kunst als Post-anthropocentrische PedagogiekVanaf25 nov 2021 → 13 jun 2024Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Een gevecht tegen de eenzaamheid (met als ondertitel, een poging om mystieke waarheden aan het licht te brengen)Vanaf23 nov 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De kunst van het wonenVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 62
- School als proeftijd. Het rariteitenkabinet als pedagogisch concept(2024)
Auteurs: Nancy Vansieleghem
Pagina's: 8 - 21 - You draw like a child! Interrogating aetonormative tendencies in imitations of children’s drawings in graphic narratives(2023)
Auteurs: Dragana Radanović, Roel Vande Winkel, Nancy Vansieleghem
- Making sense together. The cabinet of curiosity as path to reconsider education for all(2023)
Auteurs: Nancy Vansieleghem
- Het onopvoedbare kind: homo monstrosus(2023)
Auteurs: Nancy Vansieleghem
Pagina's: 412 - 419 - Giving agency to the possible: Notes on the world-disclosing and emancipatory dimensions of unlearning practices through an analysis of the art collective pKp(2022)
Auteurs: Nancy Vansieleghem
Pagina's: 1 - 19 - Journal of School-Makers. Considering the educational camera as ‘Camering’(2022)
Auteurs: Nancy Vansieleghem
Pagina's: 1 - 18 - Editorial. The arts of education and education in the arts in late-capitalist times.(2022)
Auteurs: Nancy Vansieleghem
Pagina's: 1 - 8 - Artuarium - The Grammar of Art School(2022)
Auteurs: Nancy Vansieleghem, Volkmar Mühleis
Aantal pagina's: 376 - The Point of Study Practices Is to Discover the Kind of Questions That We 'Also' Should Ask(2021)
Auteurs: Nancy Vansieleghem
Pagina's: 107 - 118 - Tracing lines: On the Educational Significance of Drawing(2021)
Auteurs: Nancy Vansieleghem
Pagina's: 275 - 285