< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Nore Wijns
- Disciplines:Curriculum en pedagogiek van wiskunde en rekenvaardigheid, Vroegschoolse educatie, Voorschoolse educatie en kleuteronderwijs, Primair onderwijs
Affiliaties
- Instructiepsychologie en -technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → Heden
Projecten
1 - 1 of 1
- Op zoek naar regelmaat: Onderzoek naar vroege patrooncompetenties van kinderenVanaf1 okt 2016 → 1 jul 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 17
- Prentenboeken: Rijke basis voor wiskundige interactie(2024)
Auteurs: Joke Torbeyns, Nore Wijns
Pagina's: 6 - 9 - Stimulating preschoolers’ repeating patterning ability by means of dialogic picture book reading(2023)
Auteurs: Nore Wijns, Joke Torbeyns
Pagina's: 1 - 16 - It is probably a pattern: does spontaneous focusing on regularities in preschool predict reasoning about randomness four years later?(2023)
Auteurs: Anne-Sophie Supply, Nore Wijns, Wim Van Dooren, Patrick Onghena
Pagina's: 3 - 24 - Kleuters wiskundig uitdagen met prentenboeken(2022)
Auteurs: Emke Op 't Eynde, Nore Wijns, Joke Torbeyns
Pagina's: 30 - 32 - Wiskunde in de kleuterklas via prentenboeken(2022)
Auteurs: Nore Wijns, Emke Op 't Eynde, Joke Torbeyns
Pagina's: L-1 - L-9 - Ecuadorian children’s repeating patterning abilities and its association with early mathematical abilities(2021)
Auteurs: Nore Wijns, Lieven Verschaffel, Joke Torbeyns
Pagina's: 1 - 20 - Associations between repeating patterning, growing patterning, and numerical ability: A longitudinal panel study in 4- to 6-year olds(2021)
Auteurs: Nore Wijns, Lieven Verschaffel, Bert De Smedt, Joke Torbeyns
Pagina's: 1354 - 1368 - Stimulating preschoolers’ focus on structure in repeating and growing patterns(2021)
Auteurs: Nore Wijns, Lieven Verschaffel, Bert De Smedt, Joke Torbeyns
Pagina's: 1 - 9 - Early childhood mathematical development: the association between patterning and proportional reasoning(2021)
Auteurs: Elien Vanluydt, Nore Wijns, Joke Torbeyns, Wim Van Dooren
Pagina's: 1 - 18 - No Association Between the Home Math Environment and Numerical and Patterning Skills in a Large and Diverse Sample of 5- to 6-year-olds(2020)
Auteurs: Merel Bakker, Sanne Rathé, Nore Wijns, Joke Torbeyns, Lieven Verschaffel, Bert De Smedt
Pagina's: 1 - 13