< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Orhan Agirdag
- Disciplines:Sociaal werk, Andere sociologie en antropologie
Affiliaties
- Educatie en Samenleving (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2015 → Heden
Projecten
1 - 10 of 16
- Onderzoek naar de multiculturele competentie van leraren in opleiding voor studenten van etnische minderheden: een vergelijkende studie van Vlaanderen (België) en Zuidwest-China (China)Vanaf19 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Stories of multilingualism: Connecting families and schools through visual narrativesVanaf1 apr 2022 → HedenFinanciering: H2020 - Skills en loopbaanontwikkeling (Marie Skłodowska-Curie acties)
- TEBB:TEBB: Expliciete overtuiging van leraren over studenten die tweetalig opgroeien - SF2104 - SF2104Vanaf1 apr 2021 → 31 mrt 2022Financiering: Buitenl. VZW en equivalenten
- De rol van community-gebaseerde onderwijsruimtes op het wegwerken van de etnische kloof in onderwijs: een mixed-method evaluatie- en impactstudie.Vanaf1 jan 2021 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Digitalisering Historische Collectie Psychologie en Pedagogische Wetenschappen – HCPPW 2.0Vanaf1 jan 2021 → 31 dec 2022Financiering: BOF - wetenschappelijk apparatuurprogramma
- Burgerschap-en interculturele competenties van studenten in de lerarenopleiding in een longitudinaal perspectiefVanaf1 dec 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- PhD: Hoe gaan scholen om met etnische diversiteit en welke gevolgen heeft dit?Vanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Burgerschap-en interculturele competenties van studenten in de lerarenopleiding in een longitudinaal perspectiefVanaf1 okt 2020 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Hoe gaan verschillende scholen om met culturele diversiteit en (waarom) doet dat ertoe voor onderwijsongelijkheid ?Vanaf1 jan 2020 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Cultureel en Linguistisch Responsief Onderwijzen in Zuid-West ChinaVanaf1 okt 2018 → 7 jun 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 55
- Diversity pedagogical content knowledge: a new conceptual framework and assessment across different teacher education programmes(2022)
Auteurs: Hakan Dursun, Ellen Claes, Orhan Agirdag
Pagina's: 303 - 322 - Celebrating culture and neglecting language: Representation of ethnic minorities in Chinese primary school textbooks (1976–2021)(2022)
Auteurs: Qian Liu, Orhan Agirdag
Pagina's: 1 - 25 - An empirical investigation of Spolsky's framework applied to family language policy(2022)
Auteurs: Orhan Agirdag
Pagina's: 3228 - 3241 - Citizenship-as-competence, what else? Why European citizenship education policy threatens to fall short of its aims(2022)
Auteurs: Margot Joris, Maarten Simons, Orhan Agirdag
Pagina's: 484 - 503 - The Extent and Predictors of Linguistically Responsive Teaching in Southwest China(2021)
Auteurs: Qian Liu, Fatma Çolak, Orhan Agirdag
Pagina's: 3022 - 3036 - Teachers’ Beliefs and Practices in Culturally Diverse Schools: An Empirical Study in Southwest China(2021)
Auteurs: Qian Liu, Fatma Çolak, Orhan Agirdag
Pagina's: 1 - 24 - Determinants of emotional language use preferences of ethnolinguistic minority children in Antwerp, Belgium(2021)
Auteurs: Graziela Dekeyser, Orhan Agirdag
Pagina's: 892 - 908 - Increasing pre-service teachers’ multicultural sensitivity through online learning(2021)
Auteurs: Shelanee Theresa Ruales, Wim Van Petegem, Orhan Agirdag
Pagina's: 165 - 186 - Responding to Cultural Diversity through an Online Multicultural Sensitivity Course for Pre-service Teachers(2020)
Auteurs: Shelanee Theresa Ruales, Orhan Agirdag, Wim Van Petegem
- Onderwijs in een gekleurde samenleving(2020)
Auteurs: Orhan Agirdag