Onderzoeker
Patrick Van Kenhove
- Disciplines:Marktonderzoek, Marketingkanalen en retailing, Business-to-business marketing, Consumentengedrag, Pricing, Product management, Marketingcommunicatie, Marketingmodellen, Sociologische methodologie en onderzoeksmethoden, Marketing niet elders geclassificeerd, Reclame, Public relations
Affiliaties
- Vakgroep Marketing, Innovatie en Organisatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → Heden - Bibliotheek Faculteit Economie en Bedrijfskunde (Administratieve eenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2023 - Bibliotheek Faculteit Economie en Bedrijfskunde (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2023 - Faculteit Economie en Bedrijfskunde (Faculteit)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2023 - Faculteit Economie en Bedrijfskunde (Faculteit)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2023 - Techniek en Budget (Administratieve eenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2023 - Techniek en Budget (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → 30 sep 2023 - Decanaat faculteit Economie en Bedrijfskunde (Administratieve eenheid)
Verantwoordelijke
Vanaf1 jan 2016 → 30 sep 2023 - Decanaat faculteit Economie en Bedrijfskunde (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 jan 2016 → 30 sep 2023 - Vakgroep Marketing (Departement)
Verantwoordelijke
Vanaf1 mei 2006 → 30 sep 2016 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 mei 2006 → 30 sep 2016 - Vakgroep Marketing (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 1993 → 30 sep 2018
Projecten
1 - 5 of 5
- Facultair Mobiliteits- en Sabbaticalfonds faculteit Economie en BedrijfskundeVanaf1 jan 2014 → HedenFinanciering: BOF - mobiliteit
- Onethisch consumentengedrag: de invloed van impulsaankopen op onethisch handelen en de rol van morele emoties in communicatie op de winkelvloer met als doel preventie van winkeldiefstal: experimentele studiesVanaf1 okt 2012 → 30 sep 2016Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Alfaflankeringsbeleid: Sabbaticalfonds voor Faculteit Economie en BedrijfskundeVanaf1 okt 2012 → 30 sep 2018Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- ConsumentlaboVanaf1 jan 2009 → 31 dec 2010Financiering: BOF - Andere acties
- Onbedoelde effecten van marketing trends op regulatory focus en geassocieerde gevolgen / ConsumentenlaboVanaf1 okt 2008 → 30 sep 2018Financiering: BOF - ZAP BOF-mandaten
Publicaties
1 - 10 van 15
- One sail fits all? A psychographic segmentation of digital pirates(2017)
Auteurs: Charlotte De Corte, Patrick Van Kenhove, Scott Vitell
Pagina's: 441 - 465 - When colors backfire: the impact of color cues on moral judgment(2013)
Auteurs: Tine De Bock, Mario Pandelaere, Patrick Van Kenhove
Aantal pagina's: 1 - Validity of the pictorial attitude implicit association test (PA-IAT) as a measure of implicit motives(2012)
Auteurs: Hendrik Slabbinck, Jan De Houwer, Patrick Van Kenhove, Lisa Di Blas, Andrea Carnaghi, Donatella Ferrante, Valentina Piccoli
Pagina's: 61 - 61 - Social Desirability and Indirect Questioning: New Insights from the Implicit Association Test and the Balanced Inventory of Desirable Responding(2010)Volume: 37
Auteurs: Hendrik Slabbinck, Patrick Van Kenhove, M.C. Campbell, J. Inman, R. Pieters
Aantal pagina's: 1 - Exploring the influence of self-regulatory focus on consumer ethical beliefs(2010)
Auteurs: Tine De Bock, Patrick Van Kenhove
Pagina's: 265 - 265 - How does a consumer choose a checkout when there are queues in the store?(2010)
Auteurs: Katrien Meert, Patrick Van Kenhove, Mario Pandelaere, S.C. Beckmann, T. Ringberg, T. Ritter
Pagina's: 246 - 246 - Marktonderzoek, methoden en toepassingen(2010)
Auteurs: Patrick De Pelsmacker, Patrick Van Kenhove
- How well are problems that interest retail practitioners covered in academic retailspecialist journals?(2009)
Auteurs: Patrick Van Kenhove
Aantal pagina's: 1 - The IAT is not enough: the added value of projective techniques in consumer research(2009)Volume: 36
Auteurs: Hendrik Slabbinck, Patrick Van Kenhove, Ann L McGill, Sharon Shavitt
Pagina's: 923 - 925 - Consumer learning and its impact on store format selection(2008)
Auteurs: Walter van Waterschoot, P.K. Sinha, Patrick Van Kenhove, Kristof De Wulf
Pagina's: 194 - 210