< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Pol Ghesquière
- Disciplines:Onderwijs- en schoolpsychologie, Beperkingen en ontwikkelingsstoornissen, Speciale nodenonderwijs
Affiliaties
- Gezins- en Orthopedagogiek (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 okt 1999 → Heden
Projecten
1 - 10 of 33
- International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Cognitie naar interventie bij dyslexieVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- Beschermende factoren voor Chinese kinderen met dyslexie: een longitudinale studie van cognitieve profielen in relatie tot leesontwikkelingVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een cross- of multimodaal multiple-deficit model van ontwikkelingsdyslexie. Visueel en auditief temporele verwerking in relatie met aandacht en ruisonderdrukking bij personen met specifieke leesstoornissen.Vanaf1 nov 2020 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Een lerarenopleiding in capaciteitsopbouw om de betrokkenheid van ouders bij het basisonderwijs te vergroten als sleutelfactor in de alfabetisering van kinderenVanaf1 jan 2020 → 31 aug 2022Financiering: VLIR-UOS Zuidinitiatieven
- De neurocognitieve impact van interventie met spel en aangepaste spraak bij kleuters met familierisico voor dyslexie: auditieve verwerking en neurale fase-synchronisatieVanaf17 sep 2018 → 17 sep 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Gedragsmatige en neurologische profielen van multiplex versus simplex dyslexie: een longitudinale benaderingVanaf1 aug 2018 → 1 aug 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Gedragsmatige en neurologische profielen van multiplex versus simplex dyslexie: een longitudinale benaderingVanaf1 jan 2018 → 31 dec 2021Financiering: FWO Onderzoeksproject
- Nieuwe inzichten in de neuro-anatomische impact van vroege leesinterventies bij kleuters met een verhoogd risico op dyslexieVanaf30 okt 2017 → 3 okt 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De cognitieve impact van preventief gamen bij kleuters met een risico op dyslexieVanaf1 okt 2017 → 1 okt 2021Financiering: BOF - doctorale mandaten
Publicaties
1 - 10 van 168
- Investigating the Impact of Early Literacy Training on White Matter Structure in Prereaders at Risk for Dyslexia(2022)
Auteurs: Maria Economou, Shauni Van Herck, Femke Vanden Bempt, Jan Wouters, Pol Ghesquière, Maaike Vandermosten
Pagina's: 1 - 14 - Development of Atypical Reading at Ages 5 to 9 Years and Processing of Speech Envelope Modulations in the Brain(2022)
Auteurs: Raúl Granados Barbero, Pol Ghesquière, Jan Wouters
Pagina's: 1 - 15 - Feasibility, enjoyment, and language comprehension impact of a tablet- and GameFlow-based story listening game for kindergarteners: a methodological and mixed method study(2022)
Auteurs: Femke Vanden Bempt, Maria Economou, Maaike Vandermosten, Jan Wouters, Pol Ghesquière
Pagina's: 1 - 26 - Inleiding in de orthopedagogiek(2022)
Auteurs: Pol Ghesquière
- A longitudinal study on neuroanatomical predictors and growth profiles in dyslexia(2021)
Auteurs: Caroline Beelen, Pol Ghesquière, Maaike Vandermosten
- Morphological Processing in Children with Developmental Dyslexia: A Visual Masked Priming Study(2021)
Auteurs: Pol Ghesquière
Pagina's: 863 - 877 - Digital Game-Based Phonics Instruction Promotes Print Knowledge in Pre-Readers at Cognitive Risk for Dyslexia(2021)
Auteurs: Femke Vanden Bempt, Maria Economou, Shauni Van Herck, Maaike Vandermosten, Jan Wouters, Pol Ghesquière
Pagina's: 1 - 18 - A three-time point longitudinal investigation of the arcuate fasciculus throughout reading acquisition in children developing dyslexia(2021)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Maaike Vandermosten, Jan Wouters, Pol Ghesquière
Pagina's: 1 - 17 - A three-time point longitudinal investigation of the arcuate fasciculus throughout reading acquisition in children developing dyslexia(2021)
Auteurs: Stijn Van Der Auwera, Maaike Vandermosten, Jan Wouters, Pol Ghesquière, Jolijn Vanderauwera
Pagina's: 1 - 17 - Structural brain dynamics across reading development: A longitudinal MRI study from kindergarten to grade 5(2021)
Auteurs: Pol Ghesquière, Jan Wouters, Maaike Vandermosten
Pagina's: 4497 - 4509