Onderzoeker
Ruben Vanderlinde
- Trefwoorden:Lerarenopleiding, Professionele ontwikkeling
- Disciplines:Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Permanente educatie en levenslang leren, Onderwijskunde op mesoniveau, Lerarenopleiding, Hoger onderwijs
Affiliaties
- Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 mrt 2006 → Heden
Projecten
1 - 10 of 19
- De sociale dimensie van institutionele veranderingen: een sociaal netwerkperspectief op de implementatie van educatieve masteropleidingen in instellingen voor hoger onderwijsVanaf1 mrt 2022 → HedenFinanciering: BOF - doctorale mandaten
- ESTAFETT: Exploratie, STudie en Valorisatie van Effecten van
TeamTeaching op leerlingen en leraren. Voorbij de perceptie.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- DIGISTEM - Studenten lerarenopleiding creëren digitale krachtige leeromgevingen voor STEMVanaf1 sep 2021 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs
- Duaal Leren in de Educatieve Masteropleidingen: Vakgroepen als Professionele LeergemeenschappenVanaf1 apr 2021 → HedenFinanciering: ESF
- Blended learning in het Vlaams secundair onderwijs: van noodzaak naar structurele implementatieVanaf1 mrt 2021 → 28 feb 2022Financiering: Departement Onderwijs
- De competenties van lerarenopleiders in het omgaan met diversiteit: Een Zuid-Afrikaans en Vlaams onderzoekVanaf1 jan 2020 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject
- Toronto-Gent Strategisch institutioneel partnerschapVanaf1 nov 2019 → HedenFinanciering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Samen leraren opleiden via (vak)didactische teamwerkingVanaf1 jan 2017 → 31 mrt 2018Financiering: Departement Onderwijs
- ICT - integratie in het onderwijs- en leerproces: Een theorie generatie en verificatie studieVanaf1 okt 2016 → 30 sep 2020Financiering: BOF - Andere acties
- MOGELIJKE - Power to All Teach. Competentieontwikkeling om een U+200BU+200Binclusieve leeromgevingen te creëren.Vanaf1 jan 2016 → 29 feb 2020Financiering: SBO (Strategisch Basisonderzoek)
Publicaties
1 - 10 van 130
- Teacher beliefs, self-efficacy and professional vision : disentangling their relationship in the context of inclusive teaching(2021)
Auteurs: Karolien Keppens, Els Consuegra, Sven De Maeyer, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 314 - 332 - Unpacking the dynamics of collegial networks in relation to beginning teachersU+2019 job attitudes(2021)
Auteurs: Laura Thomas, Bart Rienties, Melissa Tuytens, Geert Devos, Geert Kelchtermans, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 611 - 636 - Exploring student teachers' professional vision of inclusive classrooms in primary education(2021)
Auteurs: Karolien Keppens, Els Consuegra, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 1091 - 1107 - The relation between physical education teachersU+2019 (de-)motivating style, studentsU+2019 motivation, and studentsU+2019 physical activity : a multilevel approach(2021)
Auteurs: Nele Van Doren, Katrien De Cocker, Tom De Clerck, Arwen Vangilbergen, Ruben Vanderlinde, Leen Haerens
Aantal pagina's: 1 - Practices of teacher educators to deal with diversity(2021)
Auteurs: Benjamin Ponet, Hanne Tack, Wendelien Vantieghem, Ruben Vanderlinde
Aantal pagina's: 1 - How teacher educators deal with diversity : a Flemish perspective(2021)
Auteurs: Benjamin Ponet, Hanne Tack, Wendelien Vantieghem, Piet Van Avermaet, Ruben Vanderlinde
Aantal pagina's: 1 - The collegial networks of early career teachers in primary education(2021)
Auteurs: Laura Thomas, Melissa Tuytens, Geert Devos, Ruben Vanderlinde, Bernadette Mercieca, Jacquelin McDonald
Pagina's: 99 - 131 - Immersive virtual reality simulations for competence development : innovative or rather utopic?(2021)
Auteurs: Delphine Franco, Ruben Vanderlinde, Martin Valcke
Pagina's: 25 - 26 - Hoe lerarenopleiders omgaan met diversiteit : naar een conceptueel raamwerk(2021)
Auteurs: Benjamin Ponet, Hanne Tack, Wendelien Vantieghem, Piet Van Avermaet, Ruben Vanderlinde
Pagina's: 45 - 60 - Exploring the consideration of university teachersU+2019 basic psychological needs in the design of professional development initiatives(2021)
Auteurs: Christian Jaramillo-Baquerizo, Martin Valcke, Ruben Vanderlinde, Nathalie Aelterman
Pagina's: 315 - 329