< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Thomas De Baets
- Disciplines:Muziekpedagogiek
Affiliaties
- Onderzoekseenheid Music & Drama, Leuven (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf27 sep 2021 → Heden - Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2018 → Heden - Geassocieerde Faculteit Kunsten (Faculteit)
Lid
Vanaf1 jan 2011 → 31 dec 2017 - Onderzoeksgroep Musicologie, Leuven (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2008 → 30 sep 2009
Projecten
1 - 10 of 10
- Van Toeten Noch Blazen. Een pedagogische studie naar de imagoproblematiek van HaFa orkesten en de rol van volwassen debutantenVanaf4 aug 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Van sprekend zingen tot zingend spreken in hedendaagse operaopvoeringVanaf12 nov 2020 → 1 jul 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De praktijk van verandering: reconstructie en realisatie van onderwijsvernieuwing in het DKO-muziekVanaf1 sep 2020 → 31 aug 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- The Young Person’s Guide to Orchestration: Orkestreren voor symfonisch jeugdorkestVanaf22 okt 2019 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Dirigeren en gedirigeerd worden: op zoek naar een radicaal 'klassieke' herconceptualisering van algemene muzikale vormingVanaf1 sep 2018 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- ‘Throw them in the deep end.’ Naar een model voor niet-idiomatische (jazz) improvisatie binnen een holistische benadering van leren.Naar een model voor niet-idiomatische (jazz) improvisatie binnen een holistische benadering van leren.Throw them in the deep end. Naar een model voor niet-idiomatische (jazz) improvisatie binnen een holistische benadering van leren.Vanaf21 mrt 2018 → 21 mrt 2022Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De rol van kijkgedrag in multimodaal interactiemanagement. Een interdisciplinaire studie van gesproken taal, gebarentaal en muzikale interactieVanaf1 okt 2016 → 30 sep 2020Financiering: BOF - Geconcert. Onderzoeksacties vanaf 1994
- Het mobiele eye-tracking lab: een draagbaar en gedeeld meetinstrumentVanaf1 okt 2016 → 30 sep 2018Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
- Kijkgedrag in muzikale interactieVanaf17 aug 2016 → 11 dec 2020Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Constructieve FrictiesVanaf12 dec 2014 → 31 dec 2019Financiering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 43
- Enjoy the ride: onderweg met muziekeducatief praktijkonderzoek(2023)
Auteurs: Thomas De Baets, Tine Castelein
Pagina's: 71 - 80 - Naar een dynamische lesbevoegdheid in het kunstonderwijs(2023)
Auteurs: Thomas Geudens, Thomas De Baets
Pagina's: 220 - 224 - The music teacher in ‘on-the-spot’ musical interactions: a practitioner research study(2022)
Auteurs: Thomas De Baets
Pagina's: 364 - 377 - Music Is What People Do! Perspectives on Music (Education) as a Praxis(2022)
Auteurs: Thomas De Baets
Pagina's: 7 - 14 - European Perspectives on Music Education - Volume 11: Music is what people do(2022)
Auteurs: Thomas De Baets
- Een kleine kroniek van de ‘schoolmuziek’ in Vlaanderen(2022)
Auteurs: Thomas De Baets, Thomas Geudens
Pagina's: 8 - 22 - Improvisation pour tous! Comment un projet musical participatif peut inspirer l'éducation musicale formelle(2022)
Auteurs: Filip Verneert, Thomas De Baets
Pagina's: 1 - 12 - Press Play & Sing: Video's om te leren zingen in de kleuterklas(2021)
Auteurs: Thomas Geudens, Tine Castelein, Thomas De Baets
Pagina's: 1 - 3 - De koppige muziekdocent(2021)
Auteurs: Thomas De Baets
Pagina's: 20 - 23 - "Ach, wat ze leren is bijkomstig": Muziek in het basisonderwijs kwaliteitsvol evalueren(2021)
Auteurs: Thomas Geudens, Thomas De Baets
Pagina's: 43 - 45