Onderzoeker
Tijs Rotsaert
- Trefwoorden:actief leren, onderwijstechnologie, didactische werkvormen, assessment, feedback
- Disciplines:Educatieve technologie, Onderwijskunde op microniveau
Affiliaties
- Onderwijs (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf1 apr 2018 → 31 okt 2018 - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 mei 2013 → Heden
Projecten
1 - 5 of 5
- Formatieve toetsing in onderzoekend leren binnen technologie-ondersteund secundair STEM-onderwijsVanaf15 nov 2023 → 14 okt 2024Financiering: BOF - doctorale mandaten
- XR in het Vlaamse beroepsgericht en technisch onderwijs: evaluatie van praktijken en acties in het XR planVanaf15 feb 2023 → 25 okt 2024Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Blended learning in het Vlaams secundair onderwijs: van noodzaak naar structurele implementatieVanaf1 mrt 2021 → 28 feb 2022Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Theoretische en empirische onderbouwing van het concept ‘ondersteuning’ bij technologieondersteund onderzoekend leren in het secundair STEM-onderwijsVanaf15 nov 2019 → 14 sep 2024Financiering: BOF - doctorale mandaten
- Peer assessment implementeren in het secundair onderwijs: het verhogen van anonimiteit door het gebruik van responstechnologieVanaf1 mrt 2013 → 31 dec 2017Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 35
- Knowledge, self-efficacy, and professional vision : how do they predict pre-service teachers’ peer feedback quality?(2024)
Auteurs: Christopher Neil Prilop, Kira Elena Weber, Tijs Rotsaert, Karolien Keppens, Rebekka Stahnke, Andreas Gegenfurtner
Aantal pagina's: 1 - Why do I use technology? Profiling mathematics teachers’ technology-related pedagogical reasoning(2024)
Auteurs: Bram Cabbeke, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens, Rebecca Blankenship, Todd Cherner
Pagina's: 56 - 68 - Applying educational design research to develop a low-cost, mobile immersive virtual reality serious game teaching safety in secondary vocational education(2024)
Auteurs: Carl Boel, Tijs Rotsaert, Martin Valcke, Alexander Vanhulsel, Tammy Schellens
Pagina's: 8609 - 8646 - Towards a framework for a nation-wide implementation of augmented, virtual and mixed reality in K-12 technical and vocational education(2024)
Auteurs: Carl Boel, Kim Dekeyser, Marijke Lemal, Tijs Rotsaert, Martin Valcke, Tammy Schellens, Dieter Struyf
Pagina's: 295 - 306 - The implementation of peer assessment as a scaffold during computer-supported collaborative inquiry learning in secondary STEM education(2024)
Auteurs: Amber Van Hoe, Joel Wiebe, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens
- Supporting students’ basic psychological needs and satisfaction in a blended learning environment through learning analytics(2024)
Auteurs: Elise Ameloot, Tijs Rotsaert, Thomas Ameloot, Bart Rienties, Tammy Schellens
- Supporting teacher redesign teams : a descriptive framework for role enactment of academic developers as facilitators(2023)
Auteurs: Loulou Detienne, Tijs Rotsaert, Tammy Schellens
- How to make students feel safe and confident? Designing an online training targeting the social nature of peer feedback(2023)Series: Social interaction in learning and development
Auteurs: Morgane Senden, Dominique De Jaeger, Tijs Rotsaert, Fréderic Leroy, Liesje Coertjens, Omid Noroozi, Bram De Wever
Pagina's: 325 - 346 - A qualitative textual analysis of feedback comments in eportfolios : quality and alignment with the CanMEDS roles(2023)
Auteurs: Sofie Van Ostaeyen, Mieke Embo, Tijs Rotsaert, Orphée De Clercq, Tammy Schellens, Martin Valcke
Pagina's: 584 - 593 - Are teachers ready to immerse? Acceptance of mobile immersive virtual reality in secondary education teachers(2023)
Auteurs: Carl Boel, Tijs Rotsaert, Martin Valcke, Yves Rosseel, Dieter Struyf, Tammy Schellens