< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
An Vande Casteele
- Trefwoorden:Letteren
Affiliaties
- Centrum voor Linguistiek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → Heden - Brussels Centrum voor Talenstudie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf30 sep 2022 → Heden - Linguistiek en Literatuurstudie (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2022 → Heden - Linguistiek en Literatuurstudie (Departement)
Lid
Vanaf8 apr 2019 → Heden - Linguistiek en Literatuurstudie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → 20 okt 2022 - Brussels Instituut voor Toegepaste Taalkunde (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf7 nov 2014 → 4 mrt 2020 - Taal- en Letterkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2009 → 30 sep 2016 - Taal- en Letterkunde (Departement)
Lid
Vanaf16 mei 2009 → 18 sep 2009 - Taal- en Letterkunde (Departement)
Lid
Vanaf1 apr 2009 → 18 sep 2009
Projecten
1 - 5 of 5
- Metaphors learners live by: metaforische anaforenresolutie in het Spaans als L2Vanaf1 nov 2021 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- Erasmus+ Key Action 2 : Pragmatische compententies van een multi taalkundig perspectief[PRACOMUL]Vanaf1 sep 2020 → 31 aug 2023Financiering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
- Het verwerven en verwerken van referentie en anaforenresolutie - Brussel - 05/05/2020 - 06/05/2020.Vanaf1 jan 2020 → 31 aug 2020Financiering: Internationale samenwerking en mobiliteit
- Referentiële cohesie in mondelinge producties van taalleerdersVanaf1 okt 2019 → 30 sep 2020Financiering: BOF - mobiliteit
- Wetenschappelijke opdracht: Sabbatical periode van 01/10/2018 tot 30/09/2019 (12 maanden)Vanaf1 okt 2019 → 30 sep 2020Financiering: Internationale samenwerking en mobiliteit
Publicaties
1 - 10 van 18
- (A methodological approach to the study of the use of argumentative connectives as an indicator of pragmatic competence in language learners and native speakers of Spanish(2023)
Auteurs: Brenthe Tilburghs, Barbara Pihler Ciglic, An Vande Casteele
Pagina's: 215-236 - Metalinguistic reflection in the interpretation and conceptualisation of discourse markers in the ELE classroom.(2023)Edition: Tirant HumanidadesVolume: 1
Auteurs: Valentina Di Nunno, An Vande Casteele
Pagina's: 249-273Aantal pagina's: 24 - Competencia pragmática en el discurso oral de ELE: un estudio de la dislocación como estrategia discursiva(2023)
Auteurs: Vita Veselko, Barbara Pihler Ciglic, An Vande Casteele
Pagina's: 159-181 - An exploratory study on pro-drop in a written description task in L2 Spanish(2022)
Auteurs: An Vande Casteele, Alejandro Palomares Ortiz
Pagina's: 437-462 - Didactics of argumentative operators(2022)
Auteurs: An Vande Casteele, Brenthe Tilburghs
Pagina's: 295-312Aantal pagina's: 17 - Pragmatic competence of Serbian learners of L2 Spanish(2021)
Auteurs: Jovana Stanojevic, An Vande Casteele
Pagina's: 129-144 - Crossing borders between Spanish and English: current issues, future perspectives, linguistic-literary insights.(2021)
Auteurs: Renata Enghels, Diana Castilleja, An Vande Casteele
Pagina's: 9-19 - Las estrategias de apertura y cierre en el discurso oral digital de los aprendientes de ELE(2021)Edition: 48Series: Études de linguistique, littérature et artsVolume: Etudes de linguistique, littérature et art
Auteurs: Barbara Pihler Ciglic, Kim Collewaert, An Vande Casteele
Pagina's: 278-294 - The research and teaching of discourse markers in SFL classroom(2020)
Auteurs: Catalina Fuentes Rodriguez, María Soledad Padilla Herrada, Víctor Pérez Béjar, Gemma Rovira, An Vande Casteele
Pagina's: 967-993 - Los mecanismos referenciales en el discurso oral del español como lengua extranjera (ELE): un estudio de corpus basado en neerlandófonos aprendices de ELE(2020)
Auteurs: Kim Collewaert, An Vande Casteele