< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Wiebe Sieds Koopal
- Disciplines:Filosofie van het onderwijs
Affiliaties
- Educatie, Cultuur en Samenleving (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 sep 2018 → Heden
Projecten
1 - 1 of 1
- Dirigeren en gedirigeerd worden: op zoek naar een radicaal 'klassieke' herconceptualisering van algemene muzikale vormingVanaf1 sep 2018 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 9 van 9
- The intelligent pathos of education. Challenging the concept of emotional intelligence through Michel Henry’s phenomenology of incarnation.(2022)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe
Pagina's: 229 - 244 - The pedagogical style of matters of study: experimenting with artistic-scientific interventions in times of corona lockdown.(2022)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe
Pagina's: 371 - 390 - To beat or not to beat? On music, violence, and education(2021)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal
Pagina's: 117 - 139 - Growing donkey ears: the animal politics of music education(2021)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe, Thomas De Baets
Pagina's: 1 - 15 - Muziek maken als 'school' maken(2021)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal
Pagina's: 103 - 113 - Seeing through a glass, darkly? Towards an educational iconomy of the digital screen(2021)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe
Pagina's: 1 - 10 - Music Education as Faustian Bargain: Re-enchanting the World with Thomas Mann's Doktor Faustus(2020)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe
Pagina's: 101 - 121 - Mahler is a DJ. Reconducting classical music education(2020)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe, Thomas De Baets
Pagina's: 220 - 238 - Éducation sentimentale? Rethinking emotional intelligence with Michel Henry: from incarnation to education(2019)
Auteurs: Wiebe Sieds Koopal, Joris Vlieghe
Pagina's: 367 - 382