< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Willem Elias
- Onderzoeksexpertise:
- Roland Barthes's cultural critique (applied on food)
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek, Algemene en logistieke diensten
- Disciplines:Natuurwetenschappen, Ingenieurswetenschappen en technologie
- Gebruikers van onderzoeksexpertise:
- Roland Barthes's cultural critique (applied on food)
Affiliaties
- Secular Studies Association Brussels (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf8 sep 2021 → Heden - Brussels onderzoekcentrum voor Innovatie in Leren en Diversiteit (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 okt 2011 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2021 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf8 apr 2019 → 30 sep 2021 - Vriendenkring VUB (Office)
Lid
Vanaf1 okt 2016 → Heden - EU-China Hoger Onderwijs Onderzoekscentrum (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2012 → 15 apr 2021 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → 30 sep 2022 - Interdisciplinaire Historische Voedingsstudies (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2005 → 30 dec 2013 - Agogiek (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 1990 → 30 sep 2008 - Agogiek (Departement)
Lid
Vanaf1 apr 1981 → 30 sep 1991
Projecten
1 - 3 of 3
- Cultuur in de Spiegel in Vlaanderen.Vanaf2 apr 2012 → 31 mrt 2016Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Omnivore paradoxes in history. Food traditions and novelties in Europe since 1800.Vanaf1 jan 2010 → 31 dec 2014Financiering: BOF - Geconcert. Onderzoeksacties vanaf 1994
- ComACE : Community of Knowledge on Arts and Cultural Education in Europe (in kader van het Europese ambtenarennetwerk rond kunst- en cultuureducatie ACE Net)Vanaf15 jul 2009 → 14 okt 2011Financiering: Departement Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur
Publicaties
1 - 10 van 60
- Unruly Visual Art as a Source for Liberal Humanist Resilience(2021)
Auteurs: Willem Elias
Pagina's: 223–242 - Contemporary women art since the 90s: Chinese artists and the influence of Western art thoughts(2019)
Auteurs: Manyu Zhang, Willem Elias, Chang Zhu
- Connecting the dots. Perspectives on improving the links between the arts, culture and education.(2017)
Auteurs: Willem Elias, Koen Lombaerts
- Patronen van agogische verandering en de kunst van co-creatie. Een natuurfilosofisch onderzoek naar de grondslagen van het organistisch systemisch veranderen.(2017)
Auteurs: Willem Elias
- The End of the 'To-Do-List'. Towards a Balanced Arts Education.(2015)
Auteurs: Willem Elias
Pagina's: 113-130Aantal pagina's: 8 - Cultuurparticipatie: Klaar? Actie!(2015)
Auteurs: Willem Elias, Free De Backer
Pagina's: 34-35Aantal pagina's: 2 - Omtrent sociale agogiek. Nawoord(2014)
Auteurs: Willem Elias
Pagina's: 237-246Aantal pagina's: 10 - Foreword(2014)
Auteurs: Willem Elias
Pagina's: 1-1Aantal pagina's: 1 - Vrijzinnig humanism verbeeld(2014)
Auteurs: Willem Elias
Pagina's: 170-175Aantal pagina's: 6 - Johan Clarysse, een inleiding(2014)
Auteurs: Willem Elias
Pagina's: 7-11Aantal pagina's: 5