< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Educatie, Cultuur en Samenleving (OE)
Research Unit
Hoofdorganisatie:Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen
Tijdsduur:1 aug 2010 → Heden
Organisatieprofiel:
De onderzoekseenheid Educatie, Cultuur en Samenleving bestaat uit de volgende twee afdelingen:
Trefwoorden:Pedagogy
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen
Sub-organisatie(s)
1 - 2 van 2
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 13 results
- Joke Vandenabeele (Verantwoordelijke)
- Lierin Buelens (Lid)
- Maria Chernykh (Lid)
- Nhu Quynh Do (Lid)
- Naomi Hodgson (Lid)
- Ines Jans (Lid)
- Wiebe Sieds Koopal (Lid)
- Hugo Li (Lid)
- Alexander Pessers (Lid)
- Charlotte Sermeus (Lid)
Projecten
1 - 10 of 39
- In de schaduw van de school. Buitenschoolse instructie in de 20e eeuw vanuit een vergelijkend Oost-West perspectief.Vanaf15 feb 2024 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Onderweg naar een Educatie van de Zintuigen: Een Alternatieve pragmatische kijk op STEAMVanaf22 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAM (3H230318)Vanaf15 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAMVanaf14 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Educatieve film als Studie Praktijk: Een Reconceptualisering van Educatie door de Ogen van de CameraVanaf10 nov 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Educatieve film als Studiepraktijk: Een Reconceptualisering van Educatie door de Ogen van de CameraVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: Fonds Recuperatie Fiscale Vrijstelling, BOF - projecten
- Naar een ‘Education of the Senses’ (EoS): Een alternatief pragmatische kijk op STEAMVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Crafting Futures. Transformatie van evaluatiekaders en -tools voor een optimale economische en maatschappelijke herwaardering van ambachtenVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Testen met een transnationale wending Een historisch onderzoek naar de ontwikkeling en verspreiding van psychometrische tests in China als cultureel verweven technologie, 1915-1935Vanaf20 jan 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het vieren van gender en het verwaarlozen van de geschiedenis: de geschiedenis van genderrepresentatie in Marokkaanse basisschoolboeken vanaf de koloniale periode (1912-2022)Vanaf31 okt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 314
- Towards an Ontology of Teaching. Thing-centred Pedagogy, Affirmation and Love for the World(2019)
Auteurs: Joris Vlieghe
Aantal pagina's: 173 - Education and hope(2019)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 117 - 125 - Persistenz einer Nischenschule: Hundert Jahre Decroly-Schule in Brüssel, Belgien(2008)
Auteurs: Angelo Van Gorp, Marc Depaepe
Pagina's: 159 - 173 - The self in teaching: an ecological approach(2020)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 105 - 118 - Auf den Spuren von Diskurs, Traum und Wirklichkeit der Architektonischen Formgebung in Decroly’s Ermitage(2011)
Auteurs: Frederik Herman, Angelo Van Gorp, Marc Depaepe
Pagina's: 928 - 951 - Education in a digital age. How old and new technologies shape our subjectivities(2018)
Auteurs: Joris Vlieghe
Pagina's: 57 - 61 - Inleiden/Uitleiden. Kanttekeningen van een beperkt publiek(2010)
Auteurs: Stefan Ramaekers, Thomas Storme, Pieter Verstraete, Joris Vlieghe
Pagina's: 7 - 12 - Van vele markten thuis: Ovide Decroly (1871-1932)(2011)
Auteurs: Angelo Van Gorp, Marc Depaepe
Pagina's: 193 - 212 - Manifesto for a Post-critical Pedagogy(2018)
Auteurs: Naomi Hodgson, Joris Vlieghe
- Participation and sustainable development: a matter of public concern(2012)
Auteurs: Katrien Van Poeck
Pagina's: 49 - 62