< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Onderzoekseenheid Marketing (hoofdwerkadres Leuven)
Research Unit
Tijdsduur:1 okt 1997 → Heden
Organisatieprofiel:
Het onderzoekscentrum Marketing focust op uitmuntendheid in onderzoek en onderwijs. Onze groep verricht diepgaand en bedrijfsrelevant academisch onderzoek overheen het hele marketing spectrum, waaronder marketingmodellering, marketing management & strategie en consumentengedrag.
Trefwoorden:Marketing
Disciplines:Marketing
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 12 results
- Stefan Borghgraef (Lid)
- Siegfried Dewitte (Lid)
- Alexander Edeling (Lid)
- Xzavier He (Lid)
- Bieke Henkens (Lid)
- Lien Lamey (Lid)
- Bart Larivière (Lid)
- Changxu Li (Lid)
- Luke Nowlan (Lid)
- Luk Warlop (Lid)
Projecten
1 - 10 of 64
- Sabbatperiode Siegfried Dewitte: Op zoek naar een effectiviteitsverhoging van gedragsinzichten bij het stimuleren van gewenst gedragVanaf1 feb 2024 → HedenFinanciering: FWO Prijzen en sabbaticals (vroeger FWO onbepaald)
- Sabbatperiode Siegfried Dewitte: Op zoek naar een effectiviteitsverhoging van gedragsinzichten bij het stimuleren van gewenst gedragVanaf1 feb 2024 → HedenFinanciering: BOF - mobiliteit
- Het voorkomen van niet-overdraagbare ziekten veroorzaakt door de postacute fase van covid-19-infectieVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: HORIZON.2.1 - Gezondheid
- PhD Positie in MarketingVanaf11 sep 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Actieve steden - co-creatie van ruimten waarin de mens centraal staatVanaf8 aug 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Essays over corruptie vanuit het perspectief van de gedragseconomie (google translate)Vanaf17 feb 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Active cities: Actieve mobiliteit vergroot voor duurzame koolstofvrije stedelijke multimodaliteit, door mensgerichte planning, mobiliteitshubs en gedragsverandering.Vanaf3 okt 2022 → HedenFinanciering: Andere Eu-programma's en intiatieven
- Non-profit organisaties en face-to-face fondsenwerving: Een onderzoek naar de ethische overtuigingen van donateurs en straatwervers, en de impact van deze overtuigingen op het werven en de retentie van donateursVanaf1 okt 2022 → HedenFinanciering: Fonds Recuperatie Fiscale Vrijstelling
- Een uitgebreid onderzoek naar de grondgedachte van corruptie en zijn verplichtingen in Ecuador (CIRCLE)Vanaf1 sep 2022 → HedenFinanciering: VLIR-UOS TEAM
- Customer Experience Management vanuit een organisatorisch perspectiefVanaf1 jan 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
Publicaties
1 - 10 van 255
- Price and advertising effectiveness over the business cycle(2012)
Auteurs: Marnik Dekimpe
Pagina's: 177 - 193 - The hidden powers of advertising investments(2011)
Auteurs: Marnik Dekimpe
Pagina's: 209 - 223 - Effect of business cycle fluctuations on private-label share: what has marketing conduct got to do with it?(2012)
Auteurs: Lien Lamey, Marnik Dekimpe
Pagina's: 1 - 19 - Measuring and testing Granger causality over the spectrum: An application to European production expectation surveys(2008)
Auteurs: Aurélie Lemmens, Christophe Croux, Marnik Dekimpe
Pagina's: 414 - 431 - Retailing and retailing research in the age of big data analytics(2020)
Auteurs: Marnik Dekimpe
Pagina's: 1 - 12 - Implications of customer participation in outsourcing non-core services to third parties(2020)
Auteurs: Bart Larivière
Pagina's: 438 - 458 - Using technology to bring online convenience to offline shopping(2019)
Auteurs: Marnik Dekimpe
Pagina's: 25 - 29 - Does competitive entry structurally change key marketing metrics(2008)
Auteurs: Marnik Dekimpe
Pagina's: 173 - 182 - Pathways to Service System Smartness for Firms(2023)
Auteurs: Bieke Henkens, Bart Larivière
- A subordinate status position increases the present value of financial resources for low 2D:4D men(2008)
Auteurs: Kobe Millet, Siegfried Dewitte
Pagina's: 110 - 115