< Terug naar vorige pagina

Project

Digitale didactiek. Kennisontwikkeling voor de onderwijspraktijk.

Deze review van relevante (inter)nationale wetenschappelijke literatuur beoogt vragen uit de onderwijspraktijk m.b.t. het gebruik van digitale media in het onderwijs te beantwoorden (systematic review). Vertrekkend van de kennisbehoeften van Vlaamse (vak)leraren, ICT-coördinatoren, schoolteams en lerarenopleiders, de centrale actoren voor wat betreft de integratie van de digitale didactiek in ons onderwijs, regulteert de review in een wetenschappelijk geconcerteerd rapport met aanbevelingen voor verder onderzoek en in een praktijkgeöriënteerd boek waarin becommentarieerde actuele praktijkvoorbeelden worden gerelateerd aan handzame theoretische kaders en didactische modellen. Zij zullen de systematische pedagogische reflectie van scholen en lerarenopleiders over de creatie an pedagogisch-didactisch verantwoorde elektronische of ICT-ondersteunde leeromgevingen ondersteunen en richten en evaluatiecriteria voor het bepalen van hun didactisch rendement in diverse leercontexten aanreiken.
Datum:15 apr 2011 →  30 okt 2011
Trefwoorden:ICT-embedded learning, Digital teaching methodology, Review study, Primary and secondary education
Disciplines:Onderwijskunde, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen