< Terug naar vorige pagina
Project
Formatieve toetsing in onderzoekend leren binnen technologie-ondersteund secundair STEM-onderwijs
Studies waarschuwen voor dalende prestaties en interesse van jongeren in STEM-disciplines. Eerder onderzoek toont aan dat computerondersteund onderzoekend leren hieraan tegemoet kan komen. Ondanks dat het belangrijk is dat leerlingen voldoende ondersteund worden tijdens onderzoekend leren, worden peers momenteel onderbelicht als mogelijke ondersteuningsbron. Daarom gaat dit onderzoeksproject na onder welke condities peer assessment, als specifieke ondersteuningsbron, de beste leerresultaten voortbrengt.
Datum:15 nov 2023 → 14 okt 2024
Trefwoorden:peer assessment, Computerondersteund samenwerkend leren, onderzoekend leren, secundair onderwijs
Disciplines:Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Curriculum en pedagogiek van wetenschappen, technologie en ingenieurswetenschappen, Secundair onderwijs, Didactiek van schoolvakken, Educatieve technologie, Onderwijskunde op microniveau