< Terug naar vorige pagina

Project

Het effect van observationeel leren en strategie-instructie op de motivatie, schrijfprocessen en schrijfproducten van vreemdetaalleerders Engels in het Turks en Vlaams hoger onderwijs .

In dit doctoraatsproject onderzoeken we welke instructiemethode het meest effectief is om vreemdetaalleerders in het Turks en Vlaamse hoger onderwijs beter te leren schrijven. De onderzochte instructiemethoden zijn o.a. modellering (observationeel leren) en strategie-instructie. Het effect van deze methoden wordt getest op de motivatie van de studenten, hun schrijfprocessen en schrijfproducten. De onderzochte genres zijn o.a. geïntegreerde lees- en schrijftaken en argumentatieve essays.
Datum:1 sep 2013 →  31 dec 2021
Trefwoorden:writing process methods, EFL writing instruction, writing in English as a foreign language, synthesis writing, reading-and-writing tasks, strategy instruction (SRSD CSIW), observational learning, Turkisch higher education
Disciplines:Theorie en methodologie van de literatuurwetenschappen