< Terug naar vorige pagina

Project

Loopbanen Secundair Onderwijs LISO

Het LiSO-project volgt een cohorte leerlingen in het secundair onderwijs om hun loopbanen in kaart te brengen en te verklaren. Er wordt informatie verzameld op het niveau van de leerling, de klas, de leerkracht, de onderwijsvorm, de studierichting en de school. Het LiSO-project zal inzicht bieden in school-, klas- en leerkrachtkenmerken die effectief zijn voor prestaties, non-cognitieve uitkomsten en loopbaanposities. De focus ligt vooral op factoren die door de school of het beleid kunnen worden beïnvloed om zo de individuele leerlingprestaties te maximaliseren en te komen tot meer gelijke onderwijskansen voor iedere leerling.
Datum:1 jan 2016 →  31 aug 2016
Trefwoorden:LISO, Secundair Onderwijs, Loopbanen, Prestaties
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijskunde, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen