< Terug naar vorige pagina

Project

Musea/erfgoedsites en tieners: een analyse van succesvolle bemiddelingspraktijken in Nederland en Engeland

In dit onderzoek traceren we een reeks van praktijken die musea en erfgoedsites opzetten om tienersĀ  (10-18jaar) warm te maken voor (herhaald) bezoek. Het onderzoek vindt plaats in twee landen: Engeland en Nederland. Er wordt gekozen voor deze twee landen omdat ze beide als 'voorbeeldlanden' kunnen worden gezien op het vlak van publieksbemiddeling en curatoriĆ«le praktijk voor jongeren. De centrale onderzoeksvraag in dit project is: Hoe ervaren/evalueren musea en erfgoedsites in Nederland en Engeland hun specifieke praktijken gericht op tieners (10-14 jaar en 14-18 jaar)? Wat maakt die praktijken tot een succes?

Datum:1 nov 2019  →  15 feb 2020
Trefwoorden:tieners, museumeducatie, erfgoed, thema_onderwijsenll
Disciplines:Culturele participatie, Sociologie van kind, adolescentie en jeugd