< Terug naar vorige pagina

Project

"Omgaan met verscheidenheid" in het secundair onderwijs: evaluatie van lespakketten voor destigmatisering van functiebeperkingen

Om de vakoverschrijdende eindterm “omgaan met verscheidenheid” in het secundair onderwijs te bereiken, ontbreekt het actueel binnen het domein van functiebeperkingen, aan krachtige lesmethodieken. In het huidig onderzoeksproject wordt de effectiviteit (in termen van leerling- en leerkrachtattitude t.a.v. functiebeperkingen, beleving van klassfeer en sociale aanvaarding) en efficiëntie (in termen van competentiebeleving van de leerkracht) van 2 lespakketten over destigmatisering (psycho-educatie en de recente werkvorm inleefmoment) onderzocht.

Datum:1 apr 2018 →  29 mrt 2019
Trefwoorden:Verscheidenheid, Functiebeperking, ADHD, Secundair onderwijs
Disciplines:Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften, Onderwijscurriculum, Onderwijskunde