< Terug naar vorige pagina

Project

Onderwijsbeleid en commerciële relaties

Commerciële actoren spelen een belangrijke rol in het onderwijs, zowel in het verplicht als in het hoger onderwijs. Denk hierbij aan uitgevers en bedrijven die technische ondersteuning bieden, maar ook aan adviseurs en ondersteuning van studenten of leerlingen. Het doel van het promotieonderzoek is om diepgaand inzicht te krijgen in de regie die uitgaat van deze lokale maar ook steeds meer internationale commerciële actoren en relaties, hoe dit bijdraagt aan de inrichting van het onderwijs en wat de mogelijkheden en grenzen zijn van commerciële relaties in het onderwijs. De ambitie van het promotieonderzoek is tweeledig: enerzijds een gedegen empirische studie van de rol en impact van commerciële relaties in het onderwijs (onderwijsniveau en nog nader te bepalen casussen) en anderzijds een bijdrage aan de ontwikkeling van theorieën over de analyse van onderwijsbeleid en commercialisering.

Datum:1 nov 2021 →  Heden
Trefwoorden:privatization, education policy, education, commercialization
Disciplines:Onderwijs, cultuur en maatschappij niet elders geclassificeerd
Project type:PhD project