< Terug naar vorige pagina
Project
Ongelijk gestructureerde onderwijskansen in het hoger onderwijs? De rol van secundaire schoolcompositie, -structuur, en –processen in deelname aan en succes in het hoger onderwijs
Dit project onderzoekt of sociale verschillen in onderwijskansen in het hoger onderwijs te wijten zijn aan de sociaal-economische en etnische leerlingensamenstelling van de secundaire school.
Verklaringen worden gezocht in de middelen, faciliteiten, en strategie die scholen hanteren voor trajectbegeleiding, en in leerlingen- en leerkrachtenattitudes, -gedrag, en –culturen. Daarnaast onderzoek ik of attitudes in het hoger onderwijs secundaire schooleffecten kunnen verklaren.
Datum:1 jan 2018 → 31 dec 2021
Trefwoorden:Hoger onderwijs, Structurele effecten, Schoolcultuur, Schoolprocessen, Schooleffectenonderzoek
Disciplines:Hoger onderwijs, Toegepaste sociologie niet elders geclassificeerd, Secundair onderwijs, Sociale differentiatie, stratificatie en sociale mobiliteit, Sociologie van het onderwijs, Sociologie van sociale klasse