< Terug naar vorige pagina

Project

Ontwikkelen van instrumenten voor het meten, het monitoren en het bevorderen van de pedagogische kwaliteit in de voorschoolse kinderopvang

Ontwikkelen van drie instrumenten die met elkaar verbonden zijn maar elk een eigen finaliteit hebben:1. Een wetenschappelijk meetinstrument dat een globaal beeld geeft van de pedagogische kwaliteit in de voorschoolse kinderopvangvoorzieningen. Het uitvoeren van een nulmeting behoort eveneens tot de opdracht.2. Een instrument, afgeleid van het wetenschappelijk meetinstrument, te gebruiken door een controlerende instantie,waarmee de pedagogische kwaliteit van een individuele opvangvoorziening wordt bewaakt via monitoring. Dit instrument moet een minimale norm omvatten.3. Een instrument dat elke opvangvoorziening kan gebruiken om de eigen werking te evalueren en te bevorderen. Dit instrument moet in overeenstemming zijn met het wetenschappelijk meetinstrument en het monitoring -instrument.Voorafgaand aan de ontwikkeling van deze drie instrumenten moet een pedagogisch raamwerk uitgebouwd worden. Dit raamwerk vormt de gemeenschappelijke basis voor de ontwikkeling van de 3 instrumenten

Datum:1 nov 2013 →  31 dec 2016
Trefwoorden:pedagogische kwalitieit
Disciplines:Onderwijssystemen, Specialistische studies in het onderwijs, Onderwijscurriculum, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen