< Terug naar vorige pagina

Project

Oversampling Brusselse scholen i.k.v. 'Periodieke peiling wereldorientatie (domein tijd, ruimte, maatschappij en brongebruik) voor het basisonderwijs'.

Dit onderzoeksproject vormt een uitbreiding bij het onderzoeksproject 'Periodieke peiling wereldoriƫntatie (domein tijd, ruimte, maatschappij en brongebruik) voor het basisonderwijs' uit de kaderovereenkomst 'Periodieke peiling van de leerlingenprestaties in het leerplichtonderwijs' tussen de K.U.Leuven en het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming. Aan de basis van deze uitbreiding lag de vraag om naast uitspraken voor alle Nederlandstalige scholen samen ook betrouwbare uitspraken te doen voor Brussel apart. Daarom wordt een aanvullende steekproef van een 60-tal Brusselse scholen getrokken. Om na te gaan of er systematische verschillen zijn in prestaties tussen scholen, klassen en leerlingen en of deze verschillen samenhangen met bepaalde school-, klas- of leerlingenkenmerken worden ook extra multilevel-analyses op de data van de Brusselse scholen uitgevoerd.
Datum:15 dec 2009 →  30 jun 2011
Trefwoorden:National assessment, Environmental studies, Primary education, Brussels
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen