Project
Immersieve technologieën met numerieke stromingsleer in ingenieursonderwijs
Dit project onderzoekt de mogelijke multifysica computational fluid dynamics (CFD) simulaties met meeslepende technologieën in het onderwijs in scheikundige technologie. Het onderzoek richt zich op het ontwerpen, ontwikkelen en evalueren van gebruiksvriendelijke digitale immersive learning-applicaties met CFD-simulaties om complexe technische onderwerpen in de chemische technologie te onderwijzen, zoals geïntensiveerde mengprocessen. De belangrijkste doelstellingen van het huidige onderzoek zijn; CFD-modellen en databases toepassen voor op chemische modellen gebaseerd augmented reality (AR) en virtual reality (VR) ontwerp; meeslepende leerconcepten en papieren prototypes ontwikkelen met AR/VR-technologieën voor intensievere mengprocessen; ontwerp- en werkingsprincipes van geïntensiveerde reactoren vertalen naar meeslepende leerconcepten met AR/VR-technologieën; om de integriteit te beoordelen en richtlijnen te promoten voor reactormodellen met CFD-simulaties in meeslepende leeromgevingen met AR/VR-technologieën.