< Terug naar vorige pagina

Project

Review naar indicatoren voor het maximaliseren van leerprestaties, leerwinst en welbevinden in het basisonderwijs.

Deze reviewstudie biedt een stand van zaken over recent onderzoek naar determinanten van onderwijskwaliteit in het basisonderwijs. Die onderwijskwaliteit wordt bepaald aan de hand van drie types leerlingresultaten: prestaties, leerwinst en welbevinden. De review verduidelijkt welke input-, proces- en contextkenmerken een gunstig effect hebben op die 3 outputcriteria. Het overzicht van deze determinanten wordt gestructureerd volgens het CIPO-model en biedt aanknopingspunten voor de monitoring van relevante outputfactoren, en input-, context- en procesfactoren. De resultaten van de studie zijn gepubliceerd in het boek "Wat werkt?" Kenmerken van effectief basisonderwijs". zie http://www.acco.be/uitgeverij/nl/publication/9789033491078/wat+werkt+kenmerken+van+effectief+basisonderwijs
Datum:1 jan 2012 →  30 apr 2012
Trefwoorden:School improvement, Well-being, Learning gains, Education, Review
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen