< Terug naar vorige pagina

Project

Strategisch Innoveren in Vlaanderen 2 (R-3026)

Gezien de positie van Vlaanderen in de globale economie moeten we steeds meer voordeel halen uit het excelleren van onze ondernemingen. Belangrijke premisse is dat er voldoende potentieel aanwezig is maar dit onvoldoende wordt aangewend. Om het potentieel te activeren zijn er begeleidingsacties nodig. Rekening houdend met het type bedrijf en haar context, moet het op maat worden begeleid. De methodiek strategisch innoveren is een interventie bij KMOs waarbij er tijdens het proces een koppeling gemaakt wordt tussen de beperkingen en mogelijkheden van het bedrijf en de markt. In deze editie stellen we voor om 125 Vlaamse KMOs (25 per provincie) te helpen op basis van deze methodiek. Daarnaast willen we deze projectperiode expliciet aanwenden om mogelijkheden te onderzoeken om de methodiek onder te brengen bij Agentschap Ondernemen dan wel in te brengen bij de KMO portefeuille.Kizok staat in voor de algemene coördinatie, communicatie naar de markt en inhoudelijke opvolging van consultants en bedrijven. Consultants worden geselecteerd in een openbare aanbestedingsprocedure en worden zorgvuldig getraind in het toepassen van de methodiek. Belangrijke meerwaarde is dat er een unieke database wordt opgebouwd die reeds tijdens de looptijd van het project ontsloten wordt ten gunste van bedrijven en beleidsvoering.
Datum:20 apr 2011 →  19 apr 2013
Trefwoorden:KMO
Disciplines:Economie en bedrijfskunde