< Terug naar vorige pagina

Project

Valorisatie van de nieuwe aanpak boekhoudonderricht (NABO), om jongeren inzicht in financiële cijfers bij te brengen

  Steunend op zowel rijke vakinhoudelijke, als vakdidactische kennis werd er een nieuwe aanpak boekhoudonderricht (NABO) ontwikkeld om studenten te laten kennismaken met boekhouden, om zo op een efficiënte en aangename manier snel inzicht te verwerven in de jaarrekening van een onderneming. Deze nieuwe aanpak is gebaseerd op eerder onderzoek binnen de onderzoeksgroep Accounting Education en wordt reeds enkele jaren succesvol toegepast in de eigen vakken in het hoger onderwijs. In de afgelopen jaren werd de methode aangepast aan het secundair onderwijs en uitgebreid onderzocht met een longitudinaal veldexperiment.

Bedoeling van dit valorisatieproject is om de onderzoeksresultaten uit dit veldexperiment met de stakeholders te delen en om de nieuwe aanpak ruimer te verspreiden via filmmateriaal, de website en toekomstige presentaties.  Daarnaast is het de bedoeling om een toekomstig leertraject te voorzien voor leerkrachten (en andere geïnteresseerden) in het kader van Lifelong Learning.

Datum:1 dec 2021 →  30 nov 2023
Trefwoorden:co-creatie, innovatie, financiële rapportering, boekhouden
Disciplines:Hoger onderwijs, Boekhouding en auditing, Volwassenenonderwijs, Secundair onderwijs, Bedrijfsadministratie