< Terug naar vorige pagina

Project

Visuele aandacht in gedeeltelijk waarneembare omgevingen

De inzet van gemeenschappelijke computer vision-architectuur is beperkt omdat de invoer volledig waarneembaar moet zijn en moet worden genomen door een menselijke fotograaf die de camera op zinvolle onderwerpen richt. In een grote omgeving kan een autonome agent met een beperkte gezichtsveld/bron de scène niet volledig observeren en zijn camerabewegingen mogelijk niet consistent met die van een menselijke foto (bijvoorbeeld door onderwerpen in het midden van het beeld te plaatsen). Actieve visuele verkenning is bedoeld om een dergelijke agent te helpen een omgeving te begrijpen door de beste richtingen van de camera te kijk kiezen. De agent moet beperkte regio's in de omgeving selecteren en bijwonen en de andere delen hallucineren op basis van de signalen die uit de bezochte regio's komen. In dit werk simuleren we dit door een actieve agent te definiëren die slechts toegang heeft tot een kleine uitsnede van het volledige invoerbeeld in beperkte discrete tijdstappen. Als zodanig neemt het de wereld waar door een opeenvolging van 'glimpen' met een beperkt gezichtsveld. Tijdens deze doctoraatsstudie hebben we onze methoden geëvalueerd op grote 360-graden inputs, evenals op enkele algemene computervisieclassificatie, objectherkenning en benchmarkgegevenssets voor semantische segmentatie. 

Datum:29 sep 2017 →  28 jan 2022
Trefwoorden:reinforcement learning, autonomous flying drone, artificial intelligence
Disciplines:Nanotechnologie, Ontwerptheorieën en -methoden
Project type:PhD project