< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Effectieve leertijd : wat gebeurt er tijdens de klasdag? Een onderzoek naar benutten van lestijden en inzetten van werkvormen

Tijdschriftbijdrage - Tijdschriftartikel

In dit artikel bespreken we de resultaten van een kwalitatief onderzoek naar effectieve leertijd in drie scholen met een hoog percentage indicatorleerlingen. Vanuit het beleid werd sterk ingezet op het omkaderen van deze scholen om hun onderwijskwaliteit te versterken. We zoemen in op het benutten van de leertijd en het inzetten van werkvormen tijdens de lessen. De resultaten tonen dat er grote verschillen zijn tussen scholen in de mate waarin leertijd benut wordt. Daarnaast zijn er ook verschillen tussen wat leerkrachten zeggen en doen op vlak van het inzetten van werkvormen.
Tijdschrift: WELWIJS (LEUVEN)
ISSN: 1378-6121
Issue: 1
Volume: 28
Pagina's: 26 - 30
Jaar van publicatie:2017
Toegankelijkheid:Closed