< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Tandheelkundig onderwijs anno 2025 : een inventarisatie van het gerodontologie-onderwijs bij 5 Nederlandse en Vlaamse opleidingen tandheelkunde

Tijdschriftbijdrage - Tijdschriftartikel

Ondertitel:Education and the dentist in 2025 : an inventory of the gerodontology-programme for 5 Dutch and Flemish dental schools
In een interfacultair overleg (september 2019) tussen de 3 Nederlandse en de 2 Vlaamse tandheelkunde-opleidingen werd het huidige gerodontologie-onderwijs geïnventariseerd en bediscussieerd. Het doel was dit onderwijs te toetsen aan de meest recente (inter)nationale kaders. De competenties op het gebied van het gerodontologie-onderwijs werden geïnventariseerd om na te gaan of studenten voldoende voorbereid worden op de veranderende zorgvraag van de vergrijzende populatie. In het interfacultaire overleg werden gezamenlijk gedragen competenties vastgesteld die de basis vormen voor een nieuwe én onderling vergelijkbare opzet voor het gerodontologie-onderwijs binnen de Nederlandse en Vlaamse opleidingen tandheelkunde.
Tijdschrift: NEDERLANDS TIJDSCHRIFT VOOR TANDHEELKUNDE
ISSN: 2214-6822
Issue: 1
Volume: 128
Pagina's: 53 - 58
Jaar van publicatie:2021
Toegankelijkheid:Closed