Projecten
Obuntu bulamu, een peer tutorschap school interventie om inclusie te verbeteren van kinderen met een beperking op reguliere basisscholen in Oeganda. Universiteit Gent
In Oeganda worden kinderen met een handicap vaak uitgesloten van school. In onze 3 jaar durende studie zullen we testen of de "Obuntu bulamu" -interventie de inclusie van kinderen met een handicap op reguliere basisscholen in Oeganda kan verbeteren. "Obuntu bulamu" is een Ugand
Valideringsstudie van de Vragenlijst Besluitvorming Leerkrachten. Universiteit Antwerpen
Normatieve en intentionele ontwikkeling van sociaal-emotionele vaardigheden van leerkrachten en de relatie tot de prestatie van studenten en hun sociaal-emotionele vaardigheden Universiteit Gent
Leraren hebben een centrale rol toegeschreven aan het leren en ontwikkelen van studenten. Vooral hoe
leraren hebben betrekking op hun studenten werd voorgesteld als een sleutelfactor die leereffecten verklaart en
effectiviteit van de leraar. Recent meta-analytisch onderzoek suggereert echter dat de zelfeffectiviteit van leraren
en persoonlijkheidskenmerken tonen slechts kleine associaties met de academische prestaties van ...
Het stimuleren van de ontwikkeling van veilige gehechtheid bij lagere schoolkinderen: Een transdiagnostische interventie om de weerbaarheid van kwetsbare kinderen te vergroten. KU Leuven
Op basis van de enorme kennis die ons onderzoekslaboratorium heeft verzameld over de specifieke kenmerken van gehechtheid aan de kindertijd en de ontwikkeling ervan, hebben we een op de middelbare leeftijd gerichte gehechtheidsgerichte interventie gecreëerd die in eerste gevallen is getest. In het huidige project willen we de evaluatie van deze interventie naar een hoger niveau tillen door te testen of deze interventie kan worden gebruikt om ...
Onderzoek van compressie modes in kernen ver van stabiliteit KU Leuven
We zijn van plan dergelijke compressiemodellen in een groot aantal kernen te bestuderen, om de huidige bekende waarde van de samendrukbaarheid beter in te perken. Omdat sommige van die kernen slechts een zeer korte tijd bestaan, zullen we een sluwe detectietechniek optimaliseren, die een moderne versie van de bekende deeltjesvolgdetectoren gebruikt.
Sneller Leren: een Multimodaal Onderzoek naar de Neurale Grondslag van de Versnelde Consolidatie van Motorische Geheugen KU Leuven
Het doel van dit onderzoeksprogramma is het gebruik van hypermoderne multimodale neuroimaging-benaderingen (Magnetic Resonance Imaging en Electroencephalography) in combinatie met niet-invasieve hersenstimulatie en een unieke manipulatie van een gevestigd motorisch leerparadigma om de gedrags- en neurale correlaten van schema-gemedieerde motorgeheugeconsolidatie bij jonge gezonde volwassenen te beoordelen.
Is wat we lezen ook wat we leren? Universiteit Antwerpen
Samen tegen vroegtijdig schoolverlaten Universiteit Gent
OncoTolk: Een exploratieve studie naar communicatieproblemen in tolk-gemedieerde consultaties met migrante oncologische patiënten. KU Leuven
Doeltreffende arts-patiënt communicatie is uiterst belangrijk in de gezondheidszorg. Efficiënte communicatie is immers een indicator voor de kwaliteit van de geleverde zorg en kan de resultaten ervan beïnvloeden. De specifieke problemen inherent aan kanker en aan het moeilijke keuzeproces tijdens emotionele en geladen gespreksonderwerpen (bv. slechtnieuwsgesprek, de waarheid vertellen, het meedelen van een prognose) zorgen ervoor dat ...