Projecten
Innovatieve online leeromgevingen: gebruik van business case-studies in het hoger onderwijs (E3Cases). Universiteit Antwerpen
Missionarissen in een postkoloniale context: de ontwikkeling van Jezuïtische business-managementscholen in India KU Leuven
Management- en businessscholen vormen een transnationaal netwerk van kennisinstituten die verantwoordelijk zijn voor het opleiden van aanzienlijke delen van de bevolking. De theorieën, instrumenten en methoden die op managementscholen worden onderwezen, zijn op grote schaal verspreid en hebben verschillende niveaus van sociale organisatie doordrongen. Managementscholen hebben een belangrijke rol gespeeld bij de legitimering van nieuwe kennis ...
EMI in het Vietnamese hoger onderwijs: Een studie naar het verband tussen de percepties van studenten, hun Engelse taalvaardigheid en hun vakkennis. KU Leuven
Het hier voorgestelde doctoraatsproject heeft tot doel (1) de CLIL onderwijs- en leersituatie te onderzoeken bij Can Tho-docenten en studenten van drie hoofdfaculteiten waar Engels wordt gebruikt als instructiemiddel, namelijk School of Economics and Business Administration, Faculteit Informatietechnologie and Communication, en Faculty of Technology (de afdeling wetenschappen), (2) een CLIL-docententrainingsprogramma voor docenten ontwikkelen ...
Belgische missionarissen en religieus geïnspireerde ontwikkelingshulp in Ranchi (India). Koloniale erfenis en hedendaagse relevantie. KU Leuven
Legitimation in institutional complexity: a study of social enterprises in a multi-dimensional, emerging market context KU Leuven
This doctoral research works to understand how social enterprises legitimate in emerging markets, characterised as eco-systems of institutional void, where the absence of institutions is conspicuous, and “pernicious” (Dhanaraj and Khanna, 2011, p. 687).
The lens selected for the study is institutional theory which has as a central construct, the organisations ability to build, retain and maintain legitimacy. Yet ...
Onderwijzen in ondernemerschap om de maritieme sector vooruit te helpen Antwerp Maritime Academy (AMA)
EBSI-compatibele registers van verifieerbare referenties en vertrouwde organisaties (EBSI-VECTOR) KU Leuven
The EBSI-VECTOR (EBSI enabled Verifiable credentials and Trusted Organisations Registries) project brings the power of the self-sovereign identity paradigm into the educational and social security context. 52 partners from 20 countries will transform the digital interaction of studying and working citizens in Europe and simplify some of the complex verification processes for organisations in a decentralised way. The consortium consolidates ...