Projecten
Verbetering van de efficiëntie en effectiviteit in het onderwijs KU Leuven
High-quality education is a key driver of economic growth and social progress. Despite large investments in education over the past few decades, the quality of education in some EU countries has stagnated or even deteriorated. Marginalized populations are particularly vulnerable to the negative consequences arising from inadequate educational policies. Understanding the efficiency and (cost-)effectiveness of investment in quality education is ...
SCAFFOLD - ePortoflios voor het ondersteunen van werkplekleren in opleidingen in de gezondheidszorg Universiteit Gent
The SCAFFOLD project answers the urgent need to innovate workplace learning in health education. It develops a validated e-Portfolio to support competence development. Current portfolios are mainly paper based, do not involve all stakeholders, are not linked to all administrative systems, not based on full competence frameworks, contain static proofs, do not build on generic procedures, or offer user training user, and do not map the full ...
DIADIC Vrije Universiteit Brussel
Background: Advanced cancer affects millions of Europeans each year. The provision of adequate and cost-effective psychosocial and educational support for both patients and their frequently overburdened family caregivers is highly relevant from an economic, a healthcare and a prevention perspective. Aims: The DIAdIC project is an interdisciplinary, cross-national project to evaluate the effectiveness and cost-effectiveness of ...
Bevordering van archeologische wetenschap in de oostelijke Middellandse Zee KU Leuven
Promised meets the Twinning objectives by addressing challenges in networking and deficiencies in research performance at the Cyprus Institute. Firstly, it aims to significantly strengthening research in Archaeological Science, and secondly to bring the quality of the CyI Graduate School programmes to the level of similar programmes in the advanced partner institutions. The Archaeological Science research teams at the University of Cambridge ...
Gevolgen van beleid inzake lerarenloopbanen KU Leuven
Dit onderzoek bekijkt hoe de werkomgeving van leraren zich verhoudt tot de resultaten van leerlingen in een breed scala van schoolsystemen. Daarbij levert het relevante input voor beleidsrichtlijnen op dit gebied. Eerder bewijs toont aan dat leraren een verschil kunnen maken als het gaat om de onderwijsresultaten van studenten, hoewel het onduidelijk is welke specifieke kenmerken en mechanismen van invloed zijn op de prestaties van studenten ...
De doorlichting als hefboom voor onderwijskwaliteit: stand van zaken en inbedding in een systeembreed kwaliteitsmonitoringsysteem KU Leuven
Dit onderzoek biedt inzicht in welke de effecten zijn van de Inspectie 2.0-doorlichtingsaanpak in Vlaamse scholen en in welke (f)actoren (inspectie-, school-, gebruikers- en contextgebonden) een rol spelen in het verklaren van effecten van de doorlichting in scholen. Het onderzoek beschrijft ook hoe competent Vlaamse schoolleiders en leraren zijn in het gebruik van het OK-kader (Referentiekader voor Onderwijskwaliteit) en hoe variatie hierin ...
Interdisciplinair netwerk voor dementie met behulp van de huidige technologie (INDUCT) Vrije Universiteit Brussel
Het verbeteren van zorg en onderzoek elektronische data vereniging Antwerpen (ICAREDATA). Universiteit Antwerpen
Zelfverzekerde beslissingen KU Leuven
Virtually every decision people make comes with a sense of confidence – a subjective estimate of decision quality. The human capacity for confidence has tremendous social, clinical, and industrial impact. For example, children who can correctly judge their own level of confidence perform better academically. In the elderly, confidence declines faster than other cognitive functions. Clinically, confidence plays a key role in our understanding ...