Projecten
Erasmus + Strategisch partnerschap ASSET-H - Awareness of Students' Skills: an Employability Toolkit for the Humanities KU Leuven
ASSET-H: Awareness of Students’ Skills: an Employability Toolkit for the Humanities
Erasmus + KA2 Cooperation for innovation and the exchange of good practices, KA203 Strategic partnerships for higher education
Project number 2020-1-BE02-KA203-074669; Project partners: KU Leuven (lead partner), University of Leiden, University of Helsinki, Randstad
Employers demand the right mix of domain-specific and transversal skills, but ...
De rol van het psychologische klimaat bij jobonzekerheid, employability en de effecten ervan op het welzijn van werknemers KU Leuven
Dit doctoraat bestudeert jobonzekerheid (JO) en gepercipieerde inzetbaarheid (GI) – twee variabelen die een belangrijke invloed uitoefenen op het welzijn van hedendaagse werknemers. Ondanks hun relevantie is de vraag in hoeverre beide kunnen worden beïnvloed onvoldoende beantwoord. In dit doctoraat wordt nagegaan in hoeverre een samenhangende set hulpbronnen op het werk: (i) een rechtstreekse samenhang vertoont met JO en GI en/of (ii) de ...
Missing Link: ontwikkeling van een meetinstrument om de vooruitgang inzake employability in kaart te brengen. KU Leuven
Ondernemingszin en employability. Naar een toekomstgericht en wendbaar opleidingsportfolio. Universiteit Antwerpen
Professional Roles and Employability of Future EngineeRs KU Leuven
The PREFER project (Professional Roles and Employability of Future EngineeRs) aims to reduce the skills mismatch in the field of engineering: new engineering graduates frequently display a lack of transversal skills required by the labour market. Enterprises observe a lack of self-awareness among new engineering graduates of who they are as an engineer and what their strengths are. Despite appropriate levels of technical skills, enterprises ...
Mainstreaming Education for Sustainable Development to Enhance Graduates’ Employability Competencies in Kenya (Contribution at Invitational Seminar on Environmental and Sustainability Education Research) Universiteit Gent
Antecedenten en consequenten van gepercipieerde employability: een focus op tijdelijke tewerkstelling. KU Leuven
De reciproque relatie tussen gepercipieerde inzetbaarheid en werkgerelateerd leren KU Leuven
Inzetbaarheid wordt gezien als cruciaal in de huidige arbeidsmarkt, en staat centraal in debatten over ‘flexicurity’ (d.w.z. hoe de behoefte van de werkgever aan flexibiliteit te combineren met de wens van de werknemer naar zekerheid). Beleidsmakers zien werkgerelateerd leren als het instrument bij uitstek om inzetbaarheid te ontwikkelen. Wetenschappelijke evidentie is echter niet eenduidig en de beschikbare studies zijn vaak erg agentic: ...