Projecten
Multicultural Classrooms: Inclusive Learning and Teaching in Higher Education HOGENT
Exploring Opportunities for a University Collaboration on Food Security,Health and Higher Education Research in Rwanda Universiteit Gent
Leading International Vaccinology Education (LIVE) - GA 2018-1484/001-001-EMJMD Universiteit Antwerpen
Stimu-leren: Designonderzoek naar innovaties die de leercompetenties van eerstejaarsstudenten bevorderen AP Hogeschool Antwerpen
The effect of individual, family and school characteristics on the transition and trajectories of urban students from high school to post-secondary education: A longitudinal study in Lima, Peru. KU Leuven
Het effect van actieve leeromgevingen op situationele interesse van studenten. Een quasi-experimentele studie naar simulaties in politieke wetenschappen. Universiteit Antwerpen
Inclusief (hoger) onderwijs: Het verkennen van de theorie van gepland gedrag KU Leuven
Dit proefschrift bestaat uit vier onafhankelijke studies die ingaan op observaties uit de wetenschappelijke literatuur en nagaan welke componenten uit de theorie van gepland gedrag attitudes en self-efficacy beïnvloeden. De eerste studie focust op de attitudes, self-efficacy en het gedrag van docenten ten opzichte van studenten met een beperking in het hoger onderwijs. Deze studie had een cross-sectioneel design met een vragenlijst die de ...
EMI in het Vietnamese hoger onderwijs: Een studie naar het verband tussen de percepties van studenten, hun Engelse taalvaardigheid en hun vakkennis. KU Leuven
Het hier voorgestelde doctoraatsproject heeft tot doel (1) de CLIL onderwijs- en leersituatie te onderzoeken bij Can Tho-docenten en studenten van drie hoofdfaculteiten waar Engels wordt gebruikt als instructiemiddel, namelijk School of Economics and Business Administration, Faculteit Informatietechnologie and Communication, en Faculty of Technology (de afdeling wetenschappen), (2) een CLIL-docententrainingsprogramma voor docenten ontwikkelen ...
ADHD en ASS in het hoger onderwijs: selecteren en implementeren van effectieve redelijke aanpassingen KU Leuven
Een toenemend aantal studenten met aandachtsdeficiëntie-/hyperactiviteitsstoornis (ADHD) of autismespectrumstoornis (ASS) stroomt door naar het hoger onderwijs. Specifieke functie- en participatieproblemen die deze studenten ervaren zijn het gevolg van een interactie tussen de individuele student en de omgeving en zorgen ervoor dat studenten met ADHD of ASS moeilijkheden ervaren gedurende hun schoolloopbaan. Om het negatieve effect van de ...