Projecten
ICT-based Sociaal Inclusief leren voor volwassenen Vrije Universiteit Brussel
Effectief CLIL-onderwijs in Vlaanderen. Profielen van scholen en leerlingen, ervaren effecten en randvoorwaarden. Universiteit Antwerpen
Plastic Flux for Innovation and Business Opportunities in Flanders Vlaams Instituut voor de Zee
Visie, scenario's, inzichten en aanbevelingen over hoe ICT kan helpen om levenslang leren een realiteit te maken voor iedereen. KU Leuven
Solidariteit van moment tot moment: Praktijken van arbeidspedagogiek in en door jeugdwerk KU Leuven
Er is een groeiende crisis in het beroepsonderwijs en -training (op Europees niveau wordt dit "vocational education and training" (VET) genoemd) zowel in Vlaanderen als op een internationaal niveau. Aan één kant wordt VET in het publieke discours benadrukt als een belangrijke plek voor de economie en (technologische) ontwikkeling. Echter, aan de andere kant, in de ogen van het gemiddelde Vlaamse individu is VET niet een aantrekkelijke ...
De rol van taalcontact in Engelse en Franse taalvaardigheid KU Leuven
Ontwikkeling van een routekaart voor burgeronderzoekers in het tijdperk van de digitale cultuur. KU Leuven
CIVIC EPISTEMOLOGIES will develop and validate a Roadmap for e-Infrastructures development to support the participation of Europe's citizens in scientific research, focusing on Digital Cultural Heritage and digital Humanities (DCHH). The partners are committed to the values of open data, open source and open innovation. ICT are powerful drivers of creativity, but parts of the creative and cultural sectors lack technical know-how. Humanities ...
Buitenschools taalcontact met Engels en de ontwikkeling van expliciete en impliciete taalkennis KU Leuven
Geletterdheidstrajecten van nieuwkomers: in kaart brengen en monitoren van geletterdheidspraktijken, -processen en -strategieën in formele, niet-formele en informele omgevingen KU Leuven
Het doctoraal onderzoek vormt de basis voor een breder onderzoeksproject (C2 – De geletterdheidsontwikkeling van nieuwkomers ontsluiten: leren voor het leven in formele, niet-formele en informele omgevingen) dat focust op de taal- en geletterdheidsontwikkeling van migrant-nieuwkomers in hun nieuwe gastmaatschappij. Het onderzoek verkent hoe zij hun geletterdheidscompetenties uitbreiden in verschillende gesitueerde socialisatieprocessen en ...