Projecten
Stakeholder marketing bij online nieuwsmedia. Een multi-methode onderzoek naar stakeholder marketing als strategisch kader voor nieuwsmedia om het belangrijke stakeholders (lezers en adverteerders) het business model te hertekenen. Universiteit Antwerpen
Sabbatperiode Tine De Bock: Verder uitbouwen van onderzoeksexpertise in het domein van non-profit marketing en fondsenwerving KU Leuven
Deze sabbatperiode van 6 maanden zal aangewend worden om de bestaande expertise in het domein van non-profit marketing en fondsenwerving substantieel uit te bouwen, dit o.a. via samenwerking met internationale academische collega’s (o.a. Jurgen Willems; Vienna University of Economics & Business, Oostenrijk).
Het belang van visuele cues in (digital) marketing Universiteit Gent
Visuele cues in marketing communicatie beïnvloeden consumentengedrag en consumenten welzijn. Daarom is het belangrijk wanneer we marketing technieken onderzoeken en optimaliseren om de mogelijkheden en de nodig van de gehele populatie in acht te nemen om zo mismatches te voorkomen tussen de consument en het visuele design van het product, de omgeving of context waargenomen door deze consument. ...
Psychologie + Data voor Betere Marketing KU Leuven
In de laatste jaren is de informatie-omgeving van zowel de manager als de consument drastisch verandert. Consumenten en managers doen steeds vaker beroep op data en technologie bij het maken van keuzes. Het doel van deze dissertatie is het bestuderen van de psychologie van data- en technologie-gestuurd keuzegedrag. We zullen onderzoek doen naar vragen zoals hoe consumenten online reviews interpreteren bij het maken van aankoopbeslissingen, ...
Planning, admission and marketing Universiteit Gent
Het vreemde-taal effect in social marketing. Universiteit Antwerpen
Planning, admission and marketing Universiteit Gent
Spiegeltje, spiegeltje op mijn U+2018WallU+2019, Hoe kan ik me vergelijken met de Influencers die ik volg? Een Onderzoek Naar de Impact Van Media Multitasking Met Social Network Sites op de Vatbaarheid Voor Influencer Marketing Bij Jongeren. Universiteit Gent
Jongeren zijn vandaag meer dan ooit actief op sociale netwerk sites (SNS) en gaan erg vaak simultaan andere media (bv. televisie) gebruiken. In deze sociale media multitasking (SMM) context worden jongeren heel erg vaak geconfronteerd met gesponsorde posts van influencers. Enkele studies onderzochten reeds hun vatbaarheid t.a.v. die gesponsorde influencer content, maar de multitasking context waarin die geconsumeerd wordt werd nog niet in ...
Keeping Up with the #Instafamous: Een experimenteel onderzoek naar hoe influencer marketing jonge consumenten beïnvloedt. Universiteit Gent
Influencers met een groot aantal volgers worden steeds vaker gecontacteerd om merken aan te bevelen op hun sociale mediaprofielen, in ruil voor gratis producten of vaste bedragen. In hun profielen portretteren influencers een perfect en rijk leven, met spannende activiteiten, populaire merken en coole vrienden. Veel jongeren bewonderen daarom deze beïnvloeders en streven naar een succesvolle levensstijl. De gesponsorde berichten op hun ...