Projecten
Sabbatperiode Tine De Bock: Verder uitbouwen van onderzoeksexpertise in het domein van non-profit marketing en fondsenwerving KU Leuven
Deze sabbatperiode van 6 maanden zal aangewend worden om de bestaande expertise in het domein van non-profit marketing en fondsenwerving substantieel uit te bouwen, dit o.a. via samenwerking met internationale academische collega’s (o.a. Jurgen Willems; Vienna University of Economics & Business, Oostenrijk).
Het belang van visuele cues in (digital) marketing Universiteit Gent
Visuele cues in marketing communicatie beïnvloeden consumentengedrag en consumenten welzijn. Daarom is het belangrijk wanneer we marketing technieken onderzoeken en optimaliseren om de mogelijkheden en de nodig van de gehele populatie in acht te nemen om zo mismatches te voorkomen tussen de consument en het visuele design van het product, de omgeving of context waargenomen door deze consument. ...
Psychologie + Data voor Betere Marketing KU Leuven
In de laatste jaren is de informatie-omgeving van zowel de manager als de consument drastisch verandert. Consumenten en managers doen steeds vaker beroep op data en technologie bij het maken van keuzes. Het doel van deze dissertatie is het bestuderen van de psychologie van data- en technologie-gestuurd keuzegedrag. We zullen onderzoek doen naar vragen zoals hoe consumenten online reviews interpreteren bij het maken van aankoopbeslissingen, ...
Het vreemde-taal effect in social marketing. Universiteit Antwerpen
Marketing KU Leuven
Het doctoraatsonderzoek gaat over verschillende onderwerpen binnen Marketing in Business Economics. De precieze thema's zijn momenteel nog onduidelijk en zullen uitgebreid aangevuld worden wanneer het onderzoeksproject van start gaat.
Gezondheidszorg door een service marketing lens: Van ziektegerichtheid tot patiëntgerichtheid Universiteit Hasselt
DDMS - Datadriven Marketing Strategy - Data-gedrevenheid en informationele privacy in de marketingstrategie van Vlaamse KMO’s in het GDPR-tijdperk AP
Multiplex community detectie voor email marketing. Universiteit Hasselt
Sabbatical in kader van ZAP-mandaat in marketing Universiteit Gent
Een sabbatical stelt een ZAP-lid in staat om gedurende een beperkte periode onderzoekstijd voorop te stellen en vrijgesteld te zijn van administratieve en onderwijsgerelateerde taken binnen de universiteit. Elk ZAP-lid vult deze periode volgens persoonlijke doelstellingen in.
Gezondheid of genoegen: Wat is jouw doel?
Om de obesitas-epidemie te bestrijden, sommige regeringen volgen een moraliserend en stigmatiserende ...