Projecten
Gekozen filters:
Gekozen filters:
Examination of dimensionality and predictors of verbal skills in Vietnamese children in preschools and primary schools Universiteit Gent
The effect of individual, family and school characteristics on the transition and trajectories of urban students from high school to post-secondary education: A longitudinal study in Lima, Peru. KU Leuven
The dissertation is based on a previous study conducted in 2002 in ten large public urban and peri-urban schools in Lima, Peru when all the students (n= 1047) where attending third grade of primary education. Those students are expected to complete secondary education by year 2010. We will contact those students in 2010 when they are supposed to be in 11th grade to find out about their actual educational outcomes by that year. Then, we will ...
Brugproject economie onderwijs: Dorp op school (Fata Morgana). KU Leuven
Het project Dorp op school in de 21ste eeuw is een uitdaging voor de leerlingen van het basisonderwijs om binnen hun school een minitauur dorp te bouwen. Een miniatuurdorp dat qua structuur, materialen, vormgeving en functioneren zo echt mogelijk is. Om die uitdaging aan te gaan moeten ze de opdracht goed analyseren, verdelen onder mekaar, verschillende technologische problemen, trachten op te lossen, op zoek gaan naar mensen die hen kunnen ...
Toe-eigening, Transformatie en het Gebruik van Creativiteit in de Belgische Lagere School, 1950-2005 KU Leuven
Historische Pedagogiek, Educatie, Cultuur en Samenleving (OE), Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, Campus Kulak Kortrijk
Creativiteit is in de laatste paar decennia een alomtegenwoordig concept geworden. Het wordt alom geprezen, en gezien als de motor van economische groei en van vooruitgang. Het is ook een centraal concept in het onderwijs. Creativiteit is echter een relatief ānieuwā concept; het wordt pas algemeen gebruikt sinds de tweede wereldoorlog. Dat roept de vraag op hoe creativiteit zo snel is kunnen uitgroeien tot zoān ...
Primary Care Academy, Interdisciplinaire Leerstoel van het Fonds Dr. Daniƫl De Coninck beheerd door de Koning Boudewijn Stichting Universiteit Antwerpen
Fysiofarmacologie (FYSFAR), Katholieke Universiteit Leuven, Onderzoeksinstituut voor Arbeid en Samenleving (HIVA), Karel de Grote Hogeschool, Arteveldehogeschool, Thomas More Kempen Geel, UC Leuven - Limburg, Hogeschool VIVES, Vlaams Patiƫntenplatform vzw, Hogeschool Gent, Universiteit Gent, Vrije Universiteit Brussel, Eerstelijns - en interdisciplinaire zorg Antwerpen (ELIZA)
Primary Care Academy, Interdisciplinaire Leerstoel van het Fonds Dr. Daniƫl De Coninck beheerd door de Koning Boudewijns Stichting Deze leerstoel werd toegekend voor een periode van 5 jaar vanaf 1 April 2019. Waarom? De zorgnoden van de Belgische bevolking noodzaken een nieuwe aanpak van de eerstlijnszorg. De Primary Care Academy (PCA) draagt bij aan een betere eerstelijnszorg voor patiƫnten in hun thuisomgeving en in hun sociale context. ...
Primary care academy Karel De Grote Hogeschool
Karel De Grote Hogeschool, VLAAMS PATIENTENPLATFORM, Federatie van Wit-Gele Kruisverenigingen van Vlaanderen, Katholieke Hogeschool VIVES Noord, UC Leuven - Limburg, Thomas More Mechelen-Antwerpen, Onderzoeksinstituut voor Arbeid en Samenleving (HIVA), Arteveldehogeschool, Hogeschool Gent, Universiteit Gent, KU Leuven, Vrije Universiteit Brussel, Universiteit Antwerpen, Onderzoekscentrum Sociale Inclusie, Onderzoekscentrum Zorg in Connectie
Gezien de veranderende zorgbehoeften van de Belgische bevolking, wil de Academie voor Eerstelijnszorg (PCA) helpen om een optimale eerstelijnszorgervaring te creĆ«ren voor zorgontvangers, aangepast aan de context van de gemeenschap waarin ze leven, en met speciale aandacht voor rechtvaardigheid in Vlaanderen. ā Wie? De Academie voor Eerstelijnsgeneeskunde (PCA) is een onderzoeks- en onderwijsnetwerk van vier Vlaamse universiteiten, zes ...
VALIDIV: Valorising linguistic diversity in multiple contexts of primary education. Vrije Universiteit Brussel
Mieke Van Houtte, Piet Van de Craen
KU Leuven, Ghent University, Taal- en Letterkunde
Validiv staat voor Valorising Linguistic Diversity in Multiple Contexts of Primary Education. De bedoeling van het Validiv-project is het valoriseren van de bestaande talige diversiteit en taalrepertoires van de leerlingen in onderwijsprocessen in het Vlaamse basisonderwijs. Op de Vlaamse schoolbanken zien we immers een toenemende mix van veel verschillende talen. De vraag hoe met deze talige diversiteit om te gaan, klinkt steeds luider. Het ...
PREPCA.I.RE: PREpairing Primary Care planning to be AI REady Arteveldehogeschool
Expertisenetwerk Gezondheid en Zorg, Universiteit Gent, Arteveldehogeschool
In tijden van kortere ziekenhuisopnames en vergrijzing van de bevolking komt de nadruk steeds meer te liggen op de eerstelijnsgezondheidszorg waar dagelijks duizenden zorgverleners de baan op gaan om zorg aan huis te verlenen. Thuiszorgorganisaties botsen bij de planning van deze activiteiten op hun grenzen: het is een complex gegeven dat vaak nog manueel gebeurt. Bovendien dient er zowel met individuele voorkeuren, als met logistieke en ...
Syndromic approach to neglected infectious diseases (NID) at primary health care level : an international collaboration on integrated diagnosis-treatment platforms Instituut voor Tropische Geneeskunde
Instituut voor Tropische Geneeskunde, The Kala-Azar Medical Research Centre, University of Geneva, Coris BioConcept, Sihanouk Hospital Centre of HOPE, University of Khartoum, Sita Ram Memorial Trust, Schweizerisches Tropen und Public Healh Institut, Institut National de Recherche en SantƩ Publique, Gadjah Mada University, Institut National de Recherche BiomƩdicale, London School of Hygiene and Tropical Medicine, Inserm-Transfert SA, B P Koirala Institute of Health Sciences, Departement Volksgezondheid, Beheer, Clinical Trial Center, Verwaarloosde Tropische Ziekten, Tropische Geneeskunde, Medische Helminthologie, Tropische Bacteriologie, Diagnostische Parasitologie, Verwaarloosde Tropische Ziekten
The aim of this project is to bridge the gap between existing technological innovation in diagnostics and clinical care practice for NID in resource-poor settings. The specific objectives are to develop simple, cost-effective diagnosis-treatment algorithms for three NID-related clinical syndromes: the persistent fever, the neurological and the digestive syndromes. Evidence-based algorithms for the primary care level will be designed with a ...