Projecten
Een opvolgstudie naar cognitief, gedragsmatig en emotioneel functioneren op lagere schoolleeftijd bij kinderen met een verhoogd risico op autismespectrumstoornis Universiteit Gent
Huidig project focust op het functioneren van prospectief opgevolgde basisschoolkinderen met een
verhoogd risico op autismespectrumstoornis. Naast stabiliteit en betrouwbaarheid van vroege
diagnose en IQ, zullen ook multi-informant maten van depressie, angst, adaptief- en
probleemgedrag, zelfevaluatie, vriendschap, zelfcontrole en levenskwaliteit bestudeerd worden.
Verder zal via onderzoeksdata uit de eerste ...
Steunpunt Toetsontwikkeling en Peilingen KU Leuven
Ontwikkelen en evalueren van een online op-maat tool voor het optimaliseren van de motiverende stijl van leerkrachten lichamelijke opvoeding. Universiteit Gent
Regelmatig en voldoende sporten en bewegen heeft verschillende fysieke en mentale voordelen voor jongeren. Toch voldoen velen niet aan de gezondheidsgerelateerde richtlijnen voor fysieke activiteit. De leerkracht lichamelijke opvoeding en meer bepaald zijn (de)motiverende lesgeefstijl spelen een cruciale rol in het motiveren van leerlingen om actief te zijn op school en daarbuiten. Daarom heeft dit project als doel een online tool te ...
Kunst in de zorg AP Hogeschool Antwerpen
Uitvoeren werkingsjaar 2007 van de kaderovereenkomst PISA-2009 onderzoek in Vlaanderen Universiteit Gent
In het kader van haar kwaliteitsbeleid heeft de overheid gekozen voor een beleid vanuit het perspectief van kansengelijkheid (zie Beleidsnota Onderwijs en vorming 2005-2009, p. 79 e.v.). De overheid wil immers de nodige garanties bieden dat elke jongere op school competenties verwerft om zelfstandig te functioneren in de maatschappij, om succesvol te kunnen starten in het vervolgonderwijs en op de arbeidsmarkt. Kwaliteitsbewaking impliceert ...