Publicaties
Gekozen filters:
Gekozen filters:
Zelfevaluatie als motor voor schoolontwikkeling: succesfactoren en valkuilen Universiteit Antwerpen
School self-evaluation Universiteit Antwerpen
Alternatieve evaluatievormen: van A(angepastheid) tot Z(elfevaluatie) Universiteit Antwerpen
Het effect van schoolcultuur op het verloop van zelfevaluaties: een padmodel vanuit lerarenperspectief Universiteit Antwerpen
In many educational systems, diverse examples of school self-evaluation procedures entered the quality control system. Such school self-evaluations confront schools in different ways with specific challenges. Besides policy related aspects also a number of research-oriented aspects are expected to impact the quality of school self-evaluation processes. This study firstly maps the extent to which school self-evaluations meet policy and ...
Het beoordelen van de kwaliteit van zelfevaluaties: overeenkomsten en verschillen in het oordeel van schoolleiders en inspectie Universiteit Antwerpen
De houding ten aanzien van schoolzelfevaluatie Universiteit Antwerpen
Onderzoek leert dat een positieve houding ten aanzien van zelfevaluatie een gunstige voorwaarde is om tot een succesvolle schoolzelfevaluatie te komen. In dit artikel beschrijven we de houding ten aanzien van zelfevaluatie in scholen en onderzoeken we of schoolkenmerken verschillen in houding van individuen kunnen verklaren. We rapporteren over een survey-onderzoek bij 2.716 schoolleiders en leerkrachten in 96 scholen. Het onderzoek leert dat ...
The Role of Appearance Schematicity in the Internalization of Media Appearance Ideals: A Panel Study of Preadolescents KU Leuven
Individuals who are more strongly invested in their appearance, appearance schematics, have a tendency to engage in appearance-related comparison. Appearance schematicity consists of two components. The self-evaluative component concerns the degree to which appearance is central to self-worth, referred to as dysfunctional appearance beliefs. Motivational salience refers to the engagement in behaviors designed to enhance appearance, such as body ...
Het verloop en de kwaliteit van zelfevaluaties in scholen Universiteit Antwerpen
Het gebruik van outputgegevens in basisscholen: concretiseringen en illustraties uit het Schoolfeedbackproject Universiteit Gent
Van scholen wordt meer en meer verwacht dat ze expliciet aandacht besteden aan hun resultaten. Vanuit verschillende hoeken wordt dan ook gezocht naar manieren om scholen over dergelijke aspecten van hun functioneren te informeren. Het Schoolfeedbackproject is daar een voorbeeld van. Dit project wil scholen feedback geven over de prestaties van hun leerlingen op een aantal v(l)akken. De verwachting is dat scholen deze feedback aanwenden als een ...