Projecten
Machteloos of Machtig? Leerkrachtreacties op pesten zoals ervaren door leerlingen: meting, antecedenten en effecten KU Leuven
Pesten onder kinderen is een groot probleem op scholen wereldwijd, met verscheidene ernstige gevolgen op korte en lange termijn voor slachtoffers. Op school zijn leerkrachten verantwoordelijk voor het waarborgen van een veilige leeromgeving. Hoewel hun rol in pestprocessen recentelijk meer aandacht kreeg, is er weinig inzicht in de door leerlingen ervaren leerkrachtreacties op pesten, hun antecedenten en hun effecten op pestgedrag. Om deze ...
EEN BLIK OP DE LEERKRACHT ALS OMSTANDER BIJ PESTEN OP SCHOOL: inzicht in helpende en schadelijke reacties van leerkrachten bij pesten KU Leuven
De veelzijdige rol van leerkrachten bij pesten onder leerlingen en de wisselwerking met peer relaties KU Leuven
Het recht van kinderen om te worden beschermd tegen alle vormen van geweld wordt ernstig bedreigd door het probleem van pesten op school. Herhaaldelijk het doelwit zijn van opzettelijk agressief gedrag door machtigere leeftijdsgenoten is gerelateerd aan verscheidene nadelige gevolgen op korte en lange termijn. Pesten moet daarom zoveel als mogelijk verminderd en vermeden worden. Dit proefschrift biedt vanuit een socio-ecologisch perspectief ...
Het effect van doorgelicht worden op de professionele identiteit van leraren: emoties als obstakel of katalysator voor verandering? Universiteit Antwerpen
Effecten van school-, klas-/leerkracht-, en leerlingkenmerken op wiskundeattitudes en wiskundeprestaties van jongens en meisjes in Oegandese secundaire scholen KU Leuven
Naar een meer geavanceerde itemontwikkeling in performance indicators studies voor wiskunde en begrijpend lezen Universiteit Gent
Dit project heeft als centrale doelen:: (1) ontwikkelen van een groot set test items voor wiskunde en begrijpend lezen die de beheersing naar verschillende niveaus helpen meten (2) de implementatie van deze test items bij een heterogene test samples in het Chinees lagere onderwijs (ontwikkelde/ontwikkelende provincies rural en urban scholen) (3) het toepassen van polytome Item Response Models om het beheersingsniveau van leerlingen en test ...