Projecten
Een onderzoek naar taaltoetsen voor migratie en integratie: effectiviteit, validiteit en bias Universiteit Gent
In de afgelopen tien jaar is het in Europese landen een standaardpraktijk geworden om taaltoetsen te gebruiken als onderdeel van het migratie- en integratiebeleid. Het feit dat het empirische bewijs ter ondersteuning van het gebruik van taaltoetsen als proxy voor integratie nogal mager is, heeft dit beleid er niet van weerhouden om wereldwijd aan populariteit te winnen. Dit onderzoeksproject houdt dat beleid tegen het licht in termen van ...
Fysieke activiteit en fysieke fitheid van adolescenten met een Autismespectrumstoornis: betrouwbaarheid, validiteit en correlaten. KU Leuven
Fysieke activiteit en cardiorespiratoire fitheid bij adolescenten met een Autisme Spectrum Stoornis: Betrouwbaarheid, validiteit en correlaten. KU Leuven
Weinig fysieke activiteit (FA) bij adolescenten met een Autisme Spectrum Stoornis (ASS), verhoogt het risico op lichamelijke en geestelijke gezondheidsproblemen tijdens de adolescentie en de daaropvolgende volwassenheid. Om tijdige identificatie van adolescenten met ASS die het risico lopen om een inactieve levensstijl mogelijk te maken, alsook de ontwikkeling van hoogwaardige, evidence-based FA-interventies voor deze populatie, moeten ...
Studie over de epidemiologische impact van het varicella-zoster virus, de validiteit van de exogene boosting hypothese en de eventuele implicaties voor volksgezondheid. Universiteit Antwerpen
Onderzoek naar de validiteit van een dimensioneel model voor personeelheidspathologie bij kinderen: stabiliteit en verandering, comorbiditeit met As I pathologie en structurele links met volwassen modellen voor persoonlijkheidsstoornissen Universiteit Gent
Huidig onderzoek vertrekt van een otnwikkelingsperspectief op persoonlijkheidsstoornissen en focust aan de hand van een leeftijdsspecifiek dimensioneel model van maladaptieve trekken op de ontwikkeling van persoonlijkheidspathologie over de tijd heen, alsook op de link met de fenotypische structuur van DSM-IV stoornissen in de kindertijd. Daarnaast wordt de validiteit van het model onderzocht in de relatie met bestaande modellen van ...