Projecten
Academische taalvaardigheid in Duits als vreemde taal: een corpusgebaseerd contrastief onderzoek naar cohesie in geschreven leerderstaal. Universiteit Antwerpen
Vreemdetalenonderwijs en taalvaardigheid: de rol van klaspraktijk en leerderkenmerken Universiteit Gent
Hoewel veel onderzoek beschikbaar is over welke technieken vreemdetaalverwerving kunnen stimuleren in een instructiecontext, worden de meeste data verzameld in sterk gecontroleerde settings en aan de hand van experimentele taken met lage ecologische validiteit. Studies over hoe vreemdetalenonderwijs effectief vorm krijgt in de realiteit van het klaslokaal zijn nauwelijks beschikbaar. In dit onderzoek focussen we op de ontwikkeling van ...
Buitenschools contact met Engels en woordenschatkennis: de unieke casus van kinderen in Vlaanderen KU Leuven
Een longitudinaal onderzoek naar jonge leerlingen L2 Engels sprekende vaardigheden: het bestuderen van groepen en individuen. Universiteit Gent
In taalverwervingstheorieën wordt het belang van blootstelling aan een vreemde taal binnen en buiten de klas beklemtoond. Als er veel input beschikbaar is voor de leerder kan er veel en snel worden geleerd. Het is echter niet zo duidelijk welke factoren en processen het leren aandrijven. In dit project zal ik de ontwikkling van Engelse spreekvaardigheid onderzoeken bij jonge vreemdetaalleerders, zowel op groepsniveau als op individueel ...