Projecten
Het verbeteren van muzikale groepservaringen in de virtuele realiteit, gebruik makend van een biofeedback controle systeem Universiteit Gent
We beogen een betere simulatie van muziekconcert luisterervaringen en uitvoeringen in de virtuele realiteit (VR). Daarbij integreren we verbeterde computationele en empirische methoden voor simulatie van akoestische omgevingen, en modellering van subjectieve ‘presence’. We streven naar
een biofeedback systeem dat toelaat om gedrag, en cognitieve en affectieve responsen van mensen in muzikale VR omgevingen beter te begrijpen en te ...
Meeslepende evaluatie van de virtuele realiteit KU Leuven
In dit werk is het hoofddoel om te begrijpen hoe onderzoekers en praktijkmensen in VR een evaluatie van de bruikbaarheid van prototypes van nieuwe vormen van interactie kunnen uitvoeren die zich in de fase van het idee of het vroege concept bevinden. Er zijn aanwijzingen dat Science Fiction het onderzoeksproces kan inspireren [3]. Technologieën die voor het eerst werden bedacht in sci-fi-media, zoals videoconferenties, multi-touch, ...
Ontwerp ficties in virtuele realiteit KU Leuven
Virtuele Experimentele Onderzoeksomgevingen KU Leuven
Virtual Reality geeft onderzoekers volledige controle over de logica en setting van een scenario, het gedrag van virtuele karakters, enz. Wanneer menselijke deelnemers vervolgens worden ondergedompeld in het scenario, kunnen we observeren hoe ze reageren op de experimentele omstandigheden. Uit de analyse van de verzamelde gegevens zouden we inzichten kunnen halen die we kunnen toepassen op onze eigen realiteit, zonder dat we daarvoor middelen ...