Projecten
De controle van lerenden ondersteunen: zelfgereguleerd leren in blended leeromgevingen KU Leuven
Blended leren is leren in een instructiecontext die wordt gekenmerkt door een bewuste combinatie van online en klas gebaseerde interventies, met het oog op het aanzetten tot en ondersteunen van leren. Blended vormen van leren zijn erg populair en worden aangeboden via een breed scala aan online en face-to-face instructieactiviteiten. Als gevolg van deze diversiteit verschillen blended leeromgevingen sterk in ontwerp, de gebruikte ...
De rol van de kenmerken van studenten, zelfregulerend leren en cognitieve vaardigheden bij het voorspellen van de academische resultaten van studenten bij blended learning. KU Leuven
Invoering Recente technische vooruitgang in informatie- en communicatietechnologieën (ICT) en andere maatschappelijke transformaties hebben de manier veranderd waarop mensen communiceren, met elkaar omgaan en onderwezen worden. De komst en exponentiële groei van internet resulteerde in nieuwe trends en toepassingen van media bij het creëren van leeromgevingen in onderwijsomgevingen. Bijgevolg worden de leeromgevingen drastisch veranderd in ...
Europees Maturiteitsmodel voor Blended Leren KU Leuven
Instellingen voor hoger onderwijs staan voor de uitdaging om voor grote aantallen studenten kwalitatief hoogstaand en innovatief onderwijs in stand te houden en tegelijkertijd te werken met lagere budgetten en tegemoet te komen aan de behoeften van een grote verscheidenheid aan studenten. Als gevolg daarvan ontstaan aan universiteiten nieuwe vormen van cursus- en programma-aanbod. Sinds de eeuwwisseling hebben convergente vormen van online en ...
Het leren en onderwijzen van reanimatie met gebruik van blended learning. KU Leuven
De overlevingskansen na hartstilstand door reanimatie van een omstaander zijn afhankelijk van de onderwijseffectiviteit van reanimatievaardigheden. Door een toenemende vraag naar reanimatieonderwijs worden nieuwe leermodellen onderzocht. De combinatie van face-to-face onderwijs en online-onderwijs, beter bekend als ‘blended learning’, is een veel belovende strategie om reanimatie te onderwijzen. Dit doctoraat wil de effectiviteit van ...
Lerende volwassenen Online! Blended en online leren in het volwassen onderwijs en opleiding (ALO!) Universiteit Gent
De beschikbare literatuur wijst erop dat er onvoldoende onderzoek gevoerd is naar de kwaliteit en effectiviteit van online en gecombineerd onderwijs voor het volwassenonderwijs en de beroepsopleidingen. De centrale onderzoeksaanvraag van voorliggend project is: via welke strategieën en met welke specifieke aanpak kan de kwaliteit en effectiviteit van online en gecombineerd leren binnen volwassenonderwijs en de beroepsopleidingen verbeterd ...
EFFECTief in FRANS: een blended leerpad voor (toekomstige) leerkrachten lager onderwijs Thomas More
Meerjarenplan blended hulpverlening HOWEST
Het bevorderen van het engagement en de leerprestaties van meisjes in blended STEM cursussen KU Leuven
Krachtige digitale leerkansen voor iedereen. Naar een leidraad blended onderwijs voor laaggeletterde en NT2-cursisten in het Vlaamse volwassenenonderwijs. KU Leuven
ecombineerd leren of blended onderwijs biedt potentieel heel wat voordelen voor volwassen leerders. Blended onderwijs maakt het mogelijk om (vaker) tijds- en plaatsonafhankelijk te leren én om meer op maat te werken. Voor volwassen leerders, die vaak nog andere verplichtingen hebben en voor wie een opleiding maximaal dient aan te sluiten bij hun noden en behoeften, kan dit de drempel verlagen om een opleiding te volgen. Die voordelen kunnen ...